Aj keď si to fanúšikovia motorizmu nechcú priznať, na konci dňa je každé auto len dopravným prostriedkom, ktoré má svojho majiteľa odviezť tam, kam potrebuje. Túto skutočnosť už v zahraničí dávno pochopili, čoho dôkazom môže byť pomerne častý výskyt áut v základnej výbave s halogénovými svetlometmi a gumeným volantom.
Ešte extrémnejší sú v tomto ohľade Japonci. V krajine vychádzajúceho slnka tak existujú kategórie áut, o ktorých mnohí na Slovensku ani nepočuli. Medzi nimi sa však nájdu aj pomerne zaujímavé kúsky, ktoré by sa nemuseli stratiť ani u nás.
Ako príklad nám môže poslúžiť Toyota Probox. Ide o kompaktný van (dĺžka pod 4 200 mm) vyrábaný od roku 2002 rovnako v pracovnej, ako aj v civilnej verzii. Teraz prichádza na tamojší trh vo svojej najnovšej verzii s upraveným vonkajším vzhľadom a utilitárnym interiérom.
Samozrejmosťou sú obyčajné oceľové disky kolies či halogénové svetlomety, exteriér je v každom ohľade jednoduchý a praktický. Ešte ďalej však dizajnéri zašli pri návrhu interiéru. Jednoduchý trojramenný volant, kaplnka prístrojov s veľkým rýchlomerom a maličkým palubným počítačom. Stredový panel ponúkne základné rádio s praktickým držiakom na mobilný telefón a panel klimatizácie. Veľmi zaujímavé sú však odkladacie priestory.

Napravo pri volante nájdeme miesto na fľašu s vodou, svoju krabicu od mlieka si potom môžete odložiť priamo do stredovej konzoly. Pod volantom potom vidíme nejaké miesto pre dokumenty, veľké schránky sa nachádzajú tiež vo dverách a spolujazdec má pred sebou obrovskú poličku na drobnosti. Čerešničkou na torte je potom už len praktický háčik na nákupnú tašku pri ovládacom paneli klimatizácie. Ach, kiežby tieto praktické riešenia niekedy inšpirovali aj dizajnérov v Peugeote.
Čo sa motorizácií týka, k dispozícii sú dva štvorvalce 1.3 a 1.5 s výkonom 70 a 80 kW (94-107 k). Vrcholom ponuky je hybridný variant s 1.5-litrovým motorom. Každý Probox je k dispozícii výhradne so samočinnou prevodovkou CVT, pričom na výber je pohon predných alebo všetkých štyroch kolies.
Ceny novinky začínajú na hranici 1,4 milióna yenov (v prepočte približne 10 680 eur), najdrahšie a najluxusnejšie verzie s elektrickými oknami, zásuvkami a hybridným pohonom budú stáť maximálne 16 000 eur.
Potešilo by vás, keby Toyota predávala podobný model aj v Európe?