Vodič vypovedal, že auto pred nehodou zrýchľovalo samo. Tesla to odmieta

Automobil Tesla Model 3 sa zúčastnil dopravnej nehody, pri ktorej bola jedna osoba usmrtená a 20 zranených. Vodič tvrdí, že chyba bola v aute, čo Tesla odmietla ešte pred týždňom.
Vydané  Text: 
### Nehoda elektromobilu Tesla Model 3 v Paríži V sobotu 11. decembra 2021 večer sa v Paríži odohrala dopravná nehoda, pri ktorej bolo zranených 20 ľudí, z toho traja vážne, a jedna osoba zomrela. Vozidlo Tesla Model 3 je súčasťou vozového parku taxislužby G7. Vodič vozidla v čase nehody nebol v službe, viezol svoju rodinu do reštaurácie na večeru, napriek tomu sa vedenie taxislužby rozhodlo nepoužívať automobily Tesla Model 3 až do doby objasnenia incidentu. Automobil sa mal rútiť vysokou rýchlosťou večerným Parížom, až napokon narazil do iných vozidiel. Šofér utrpel zranenia, ktoré si vyžiadali krátku hospitalizáciu a následne bol políciou zadržaný na 48 hodín kvôli vypočúvaniu. Podľa svojej právničky Sarah Saldmannovej vodič uviedol, že „auto samo od seba zrýchlilo a že sa mu nepodarilo aktivovať brzdy, brzdy nefungovali napriek jeho maximálnemu úsiliu.“ Nehodu teraz vyšetruje polícia, ktorá má k dispozícii údaje z čiernej skrinky vozidla vo forme USB disku. Francúzsky minister dopravy Jean-Baptiste Djebbari pre rádio RMC povedal, že hovoril s výkonným riaditeľom spoločnosti Tesla Europe, ktorý mu potvrdil, že v súvislosti s Modelom 3 neboli hlásené žiadne bezpečnostné upozornenia. Dodal, že automobilka, ktorá zbiera podrobné údaje zo senzorov a kamier na svojich vozidlách, mu oznámila, že príslušné technické údaje poskytla vyšetrovateľom. Vodič je naďalej pod súdnou kontrolou a nateraz má zákaz šoférovať. Právnička Sarah Saldmannová pripomenula, že testy po nehode ukázali, že vodič nebol pod vplyvom alkoholu, drog ani liekov. Vodič sa narodil v roku 1964, taxikárom je od 90. rokov a tieto dlhé roky praxe sa nikdy nestal účastníkom dopravnej nehody. Nové vozidlo malo iba tri mesiace. Situácia v očiach verejnosti, hoci zatiaľ neprávom, vrhá tieň na spoločnosť Tesla a jej schopnosť vyrábať bezpečné automobily. Automobily tejto značky bývajú často označované ako schopné jazdiť autonómne, čo aj napriek pôsobivým videám na internete nie je celkom pravda. Momentálne sa preveruje, či práve funkcie autonómneho riadenia v kombinácii s inou poruchou neboli zodpovedné za nečakané zrýchlenie automobilu a nemožnosť vodiča zasiahnuť do riadenia. V súčasnosti nemožno obviňovať automobilku Tesla, že skutočne jej vinou došlo k nehode. Denník Automotive News Europe pripomína, že minulý rok americký regulátor pre bezpečnosť automobilov otvoril formálne preskúmanie viac ako 200 sťažností práve náhleho zrýchlenia automobilov Tesla. Napokon uviedol, že nenašiel žiadne chyby v systémoch Tesly a rozhodol, že nehody boli spôsobené „nesprávnym použitím pedálov“. Môže ísť aj o tejto prípad z Paríža.

Najsilnejšie reklamy na bezpečnosť na cestách, aké kedy nakrútili. Poukázali na to, že všetci robíme chyby

Žiadna krv ani brutálne scény tu nie sú, napriek tomu sú reklamy silnejšie ako tie české „Nemyslíš - zaplatíš“.

**Zdroje**: [Reuters](https://www.reuters.com/business/autos-transportation/paris-taxi-firm-suspends-use-tesla-model-3-after-accident-2021-12-14/), [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/tesla-driver-says-car-accelerated-its-own-prior-paris-crash), [Popsci](https://www.popsci.com/technology/fatal-tesla-crash-paris/), [Sky News](https://news.sky.com/video/video-fatal-tesla-crash-in-paris-killed-one-person-and-injured-20-others-12496578)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.