Starý Renault Megane nekončí! Bude sa naďalej predávať so spaľovacími motormi popri elektrickom nástupcovi

Rozprávali sme sa s riaditeľom vývoja programu Renault Megane E-Tech Electric
Vydané  Text: 
Na naše otázky odpovedal FABRICE IZZILLO, riaditeľ vývoja programu Renault Megane E-Tech Electric.
**Aké sú z vášho pohľadu najväčšie výhody nového modelu Renault Megane E-Tech Electric?** *Medzi hlavné lákadlá vozidla patrí jeho dizajn a proporcie, čo nám umožnilo použitie novej elektrickej platformy. Vďaka tomu sa kolesá posunuli do rohov karosérie, technológia pohonu umožnila vytvorenie úplne novej palubnej dosky a vďaka veľkej batérii sa môžeme spoľahnúť na dojazd 470 km so schopnosťou nabíjať výkonom 130 kW. Popri tom vznikol aj veľký vnútorný priestor. Okrem príťažlivého vzhľadu sme pracovali aj na jazdných vlastnostiach, ktoré majú vodiča potešiť, z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 7,4 sekundy. Veľa potešenia poskytne aj veľmi presné riadenie. Vzadu máme viacprvkovú nápravu, čo, spolu s nízkym ťažiskom, poskytuje veľmi dobré jazdné vlastnosti. Okrem toho využívame rozhranie Open R Link na základe softvéru Android, čo prinesie nové zážitky na palube vrátane hlasového ovládania vozidla.* **Ste na niektorú z technológií zvlášť hrdý?** *Takých máme viac. No ak by som mal vyzdvihnúť jednu, tak by som povedal, že ide o teplotný manažment batérie, ktorý dokáže minimalizovať rozdiel v dojazde v lete a v zime. To zabezpečuje teplotné čerpadlo novej generácie, ktoré zvýšilo svoju účinnosť o 30 %. Okrem toho máme kvapalinové chladenie batérie aj motora. Máme systém, ktorý dokáže odoberať teplo z batérie aj z motora a vykurovať ním interiér. Vďaka tomu menej pracuje teplotné čerpadlo a zároveň potrebuje menej energie z batérie. Hrdý som aj na špeciálny systém odhlučnenia pomocou peny medzi batériou a interiérom.* **Znamená to, že tento model Megane už nebude mať spaľovací motor?** *Táto platforma neumožňuje použitie spaľovacieho motora. Niekoľko rokov však budú popri sebe existovať aktuálny Megane so spaľovacím a hybridným motorom ako aj tento nový, plne elektrický Megane.* **Do akej kategórie radíte nový Megane E-Tech Electric?** *Z nášho pohľadu je to hatchback. Na výšku meria 1,52 metra a ak sa na neho pozriete zozadu, nájdete spoločné prvky s aktuálnym modelom Megane so spaľovacím motorom. Ešte aj svetlá výška je rovnaká ako majú modely so spaľovacím motorom. V ponuke budú dve veľkosti batérie. Základom bude batéria s kapacitou 60 kWh a dojazdom 470 km, pod ňou bude ešte 40 kWh batéria s dojazdom 300 km. Vozidlo príde na trh v marci.*




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.