V dobe, keď takmer všetky značky prechádzajú na elektromobilitu, je skvelé vidieť nové auto s testosterónom v žilách. Ateca najmladšej európskej automobilky CUPRA je síce stará známa, no po modernizácii prináša ešte viac muziky. To s tou muzikou môžete kľudne brať doslovne. Je totiž na želanie dodávaná s výfukovým systémom Akrapovič.
Súčasná ponuka značky CUPRA na slovenskom trhu pozostáva z modelov BORN, FORMENTOR, LEON, LEON SPORTSTOURER a ATECA, širšie portfólio športových špeciálov aj LEON E-RACER, LEON COMPETITION a TCR.
### Nový model CUPRA UrbanRebel
Netradičný odvážny dizajn, pohon zadných kolies, dvesto koní, skvelý dojazd a vymakaný podvozok. Môže byť.
Na čo sa ale pozeráme s väčšou neistotou, sú technické vlastnosti predstaveného konceptu. Sú priam úžasné. Vrcholový maximálny výkon pohonného systému až 320 kW (resp. 250 kW kontinuálneho najvyššieho výkonu), akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h za 3,2 sekundy. Ak uvážime, že výkony pohonov aktuálne ponúkaných modelov Cupra sa pohybujú v rozmedzí 110 až 221 kW, očakávame, že reálne hodnoty výkonov UrbanRebela budú napokon podstatne nižšie. Je pravda, že najvyššia verzia modelu Formentor VZ5 je dodávaná s päťvalcovým turbom s maximálnym výkonom až 287 kW, to však nie je mestské auto určené na popularizáciu elektromobility.
Cupra ďalej avizuje, že proporcie konceptu s rozmermi 4 080×1 795 ×1 444 mm (dך×v) sú obrazom budúceho mestského elektromobilu. Automobil stojí na podvozku MEB koncernu Volkswagen vytvorenom pre potreby elektrických automobilov. Výrobca neuvádza, či je UrbanRebel vybavený pohonom zadných kolies alebo pohonom všetkých kolies.
### Estetika podriadená športovému charakteru
Vzhľad, dizajn, estetiku, to si ponechávame až na koniec. Napokon, vozidlo vidíte na fotografiách, ktoré vydala značka Cupra.
Netypický metalický lak kombinujúci fialovo modrý lak s množstvom zelených detailov je jedna vec, to zaujímavejšie je ale až vzadu.