Bosch pracuje na automatickej prevodovke pre elektromobily. Priniesť má zlepšenia v akcelerácii, maximálnej rýchlosti aj spotrebe elektrickej energie.

Až donedávna bola v prípade dojazdu hlavou témou kapacita akumulátorov. Až by sa mohlo zdať, že technici na iné súčasti pohonu zabudli. Bosch nás presviedča, že cesta k dlhšiemu dojazdu nemusí viesť iba cez kapacitu batérie. Posunie ich prevodovka elektromobily na novú úroveň?
Vydané  Text: 
– Nová CVT prevodovka nie je úplnou novinkou, vznikla modifikáciu prevodovky určenej pre spaľovacie motory. – Použitie prevodovky má priniesť dlhší dojazd a lepšie výkony. – Efektívnejšie využitie energie umožní použitie menších batérií. Elektromobily štandardne, až na pár výnimiek, používajú jednoduchú jednostupňovú prevodovku. Elektromotory totiž prevodovku, ako ju poznáme z automobilov so spaľovacími motormi, jednoducho nepotrebovali. Zdá sa ale, že hľadanie efektívnejšej prevádzky ukázalo, že hoci sa bez prevodovky elektromobily zaobídu, v prípade znižovania spotreby, a teda predlžovania dojazdu, môže zohrať významnú úlohu.
Nová prevodovka Bosch CVT4EV by mohla priniesť zásadné zlepšenie vo všetkých dôležitých parametroch.
**Nová CVT prevodovka vznikla modifikáciu prevodovky určenej pre spaľovacie motory** Prvé testy CVT prevodovky, ktorú Bosch označuje ako CVT4EV, ukázali, že môže priniesť veľmi zaujímavé benefity. Na jednej strane zabezpečí lepšie zrýchlenie a vyššiu maximálnu rýchlosť elektromobilov a súčasne, čo je možno ešte dôležitejšie, pri rovnakej kapacite batérie bude mať elektromobil dlhší dojazd. A to je kombinácia benefitov, ktoré prevodovke CVT4EV, otvárajú dvere do sveta elektromobilov. **Menšia batéria znamená nižšiu cenu pri rovnakom dojazde** Hlavným benefitom teda bude, že pri zachovaní rovnakého dojazdu budú môcť byť elektromobily osadené kapacitne menšími batériami. A menší batérie znamenajú nielen nižšiu pohotovostnú hmotnosť vozidiel, ale aj nižšiu cenu. **Sľuby verzus realita** Takmer každý deň nás firmy bombardujú sľubmi o novej generácii batérií a ich revolučnom prínose. Reálne sa však sľuby, nech boli prezentované sebaistejšie, zatiaľ realitou nestali. A to ani v prípade značky Tesla, o neznámych startupoch nehovoriac. Naproti týmto sľubom vyzerá cesta, ktorou sa vybrala spoločnosť Bosch, oveľa reálnejšie. **Bude po testoch nasledovať sériová výroba?** Tak na odpoveď na túto otázku si ešte musíme počkať. Aktuálne firma prevodovku CVT4EV osadila do Volkswagenu e-Golf a sústavu usilovne testuje. Hoci o výsledkoch môžeme iba špekulovať, významné úspory v spotrebe by neboli prekvapením. Neoficiálne zdroje informujú, že výsledky testov vyzerajú sľubne, a tak by nasadenie prevodovky do sériových elektromobilov mohlo nasledovať čoskoro.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.








Pokračujte na ďalší príspevok »