Aktuality

Opravila modernizovaná Škoda Kodiaq známe nedostatky? Zisťovali sme na prvej jazde!

Predstavením modelu Kodiaq zahájila značka Škoda veľkú SUV ofenzívu, ktorá úspešne pokračuje dodnes. Najväčšie SUV v ponuke si zákazníci rýchlo obľúbili, čoho dôkazom je 624 000 predaných kusov od zahájenia výroby v roku 2016. A keďže sa hovorí, že úspešné veci netreba zásadne meniť, k modernizácii pristupovali dizajnéri veľmi opatrne. Najzásadnejšie vizuálne rozdiely prináša nová predná časť s uhladenejšími tvarmi a upravenou šesťuholníkovou maskou chladiča, ktorá sa po vzore novej Octavie stala súčasťou novej vizuálnej identity značky. K nej už neodmysliteľne patria aj príplatkové LED Matrix svetlomety či ešte výraznejšie chrómové doplnky integrované do prednej masky modernizovaného SUV.

Oveľa zásadnejšie zmeny však prináša interiér. Majitelia sa v minulosti pravidelne sťažovali na niektoré lacno pôsobiace materiály aj kvalitu spracovania. Nepáčili sa im ani vŕzgajúce plasty či rúčky dverí, ktoré vydávali praskajúce zvuky už od samého začiatku. Dobrou správou je, že po nasadnutí do modernizovaného modelu sme ani pri hrubom zaobchádzaní žiadne nežiadúce pazvuky nepočuli. Interiér aj palubná doska nielenže pôsobili hutnejším dojmom, no prinášajú tiež o niečo krajšie materiály. Novinkou je napríklad prešívanie na vrchu palubnej dosky, hodnotnejšie sú výplne dverí a zákazníci si budú môcť vybrať z nových okrasných dekorov. Tie sú síce stále z obyčajného plastu, no ponúkajú praktický matný povrch, ktorý na sebe nezanecháva odtlačky ani škrabance.

Základný tvar interiéru sa síce nemenil, no v rámci modernizácie prináša technické vychytávky z novších modelov. Spomenúť môžeme napríklad ambientné osvetlenie aj v priestore pre nohy, úplne nové ergonomické sedadlá s elektrickým nastavením, masážnou funkciou a ventiláciou alebo kvalitnejší audiosystém CANTON s desiatimi reproduktormi. Pribudla tiež možnosť výberu ekologického čalúnenia vyrobeného z recyklovaných materiálov, ktoré nie sú živočíšneho pôvodu

Po novom bude mať Kodiaq pod kapotou všetky motorizácie najnovšej generácie EVO, pričom hlavná zmena sa týka ostrej verzie RS. Naftové biturbo vystriedal benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k). V porovnaní s predchodcom ponúkne o 4 kW (5 k) vyšší výkon aj lepšie jazdné vlastnosti vďaka zníženiu hmotnosti až o 60 kilogramov. Schopnosti novej motorizácie však naplno preveríme až v klasickom redakčnom teste.

Prečítajte si aj:


Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie