Podobne ako v prípade predchádzajúcej generácie, pri pohľade z diaľky vyzerajú sedan aj hatchback podobne. Okrem mierne vyššej a o 124 mm kratšej zadnej časti, nový Civic Hatchback sa od klasickej karosárskej verzie líši tiež tvarom prednej masky s výraznejšími otvormi a zásadne inak tvarované sú aj zadné svetlá, ktoré po novom prepája svetelný pás. Dolný zadný nárazník bol taktiež prepracovaný a na každej strane difúzora môžeme nájsť koncovku výfuku.
Z technického hľadiska sa automobil môže pochváliť 19-percentným zlepšením torznej tuhosti v porovnaní s predchádzajúcou generáciou, zatiaľ čo jeho pruženie a riadenie boli vyladené v Európe. Honda tvrdí, že jazda s novým Civicom bude zábavnejšia ako kedykoľvek predtým.

Európske špecifikácie však Honda ešte nezverejnila, prednosť dostali Spojené štáty a Kanada. Vodiči za veľkou mlákou sa môžu tešiť na atmosférický dvojliter a známy 1,5-litrový preplňovaný štvorvalec. Oba agregáty bude možné kombinovať s aktualizovanou prevodovkou s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je jedinečne vyladená pre každý motor, a obsahuje prepracované programovanie Step-Shift, ktoré simuluje fyzické radenie rýchlostí pri prudkom zrýchlení. Vybrané modely dostanú aj nový režim Sport. Na rozdiel od štvordverového súrodenca ponúka Civic Hatchback tiež voliteľnú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Sme radi, že Honda zostala verná šoférom, ktorí obľubujú manuálne radenie prevodových stupňov.
Honda Civic Hatchback sa môže pochváliť takmer rovnakými vnútornými prvkami a technológiami ako sedan, počnúc novou sedem- alebo deväťpalcovou stredovou dotykovou obrazovkou s funkciami Apple CarPlay a Android Auto (k dispozícii je bezdrôtová integrácia). K dispozícii bude tiež nový vyhrievaný volant. Vrcholné verzie dostanú až 10,2-palcový digitálny prístrojový panel, prémiový audiosystém Bose s 12 reproduktormi a bezdrôtovú nabíjačku smartfónov kompatibilnú s Qi.