Oranžová metalíza stojí až 875 eur. Porovnali sme výbavy novej Fabie a vybrali NÁŠ REDAKČNÝ TIP

Nová Škoda Fabia má svoje slovenské ceny a my sme expresne rýchlo pripravili porovnanie výbav a náš redakčný tip. Zverejňujeme aj kompletný cenník v PDF
Vydané  Text: 
Nová Škoda Fabia za cenu 11 760 eur ponúkne motor s výkonom 48 kW a päťstupňový manuál, v najlepšej konfigurácii s automatickou prevodovkou DSG vytlačí z benzínového trojvalca výkon až do 81 kW a stojí od 14 760 eur. Fabia tak pokračuje v tom, čo bolo pre ňu typické celé roky – v univerzálnosti. Nová Fabia sa tak hodí do rúk seniorom, ktorí chcú moderné auto s veľmi úsporným motorom a jednoduchým ovládaním, rovnako pre rodiny, ktoré ocenia užitočnú vnútornú výbavu Simply Clever či relatívne vysoký výkon. Zaujímavosťou je najmä batožinový priestor, ktorý dosahuje objem až 380 litrov, čím sa dostáva na úroveň o kategóriu väčších hatchbackov! Škoda ďalej chystá aj športovo ladenú verziu Monte Carlo, ktorá príde už počas budúceho roka.

Základná výbava novej Fabie

Nová Škoda Fabia sa na Slovensku predáva od ceny 11 760 eur. Ide o základnú výbavu Active, teda nie o uvádzaciu edíciu so špeciálne konfigurovanou výbavou. Výbava Active je k dispozícii pre všetky motorizácie, ktorých je dovedna päť; vo všetkých kombináciách je zoznam položiek výbavy totožný.

Je dôležité pripomenúť, že dnes novú Fabiu za avizovaných 11 760 eur ale nekúpite, pretože najslabší z motorov, 1.0 MPI 48 kW bude v predaji až počas budúceho roka, najdostupnejšou konfiguráciou teda v súčasnosti je 1.0 MPI 59 kW (80 k) s 5° manuálom za 12 260 eur. Okrem toho konfigurátor momentálne neumožňuje výber Fabie vo výbave Active, ale až ako Ambition. V základnej výbave Active tak Fabia obsahuje napríklad aj nasledovné:
  • FRONT ASSIST – výstraha pred kolíziou a podpora núdzového brzdenia a PEDESTRIAN MONITOR (ochrana chodcov);
  • LANE ASSIST – asistent udržiavania v jazdnom pruhu;
  • DRIVER ALERT – asistent rozpoznania únavy;
  • LED hlavné svetlomety a LED denné svietenie so svetelným senzorom;
  • Elektrické ovládanie okien vpredu (vzadu sú kľučky);
  • Maxi DOT – displej palubného počítača;
  • Obmedzovač rýchlosti (tempomat v tejto výbave nie je);
  • Rádio SWING s Bluetooth, AM/FM/DAB so 6,5″ farebným dotykovým displejom, 2 x USB-C
  • systém núdzového volania e-Call;
  • 2-ramenný PUR volant;
  • Predĺžená záruka na 5 rokov/100 000 km.
Základná výbava je teda vskutku pestrá, oceňujeme predné LED svetlá, rádio s digitálnym príjmom, rozšírenú záruku či asistent udržiavania v jazdnom pruhu. Na druhej strane by sme už aj v tejto výbave očakávali manuálnu klimatizáciu, tempomat a asistent rozjazdu do kopca. Tieto položky nachádzame vo vyššom stupni výbavy Ambition, ale existuje aj kompromis v podobe paketu Active Plus za 680 eur, ktorý obsahuje tempomat, manuálnu klímu aj 2-ramenný multifunkčný volant v koži (+ kožená hlavica radiacej páky a madlo ručnej brzdy).

Vyšší stupeň výbavy Ambition je od základného stupňa drahší o 800 až 1 100 eur (v závislosti od motora), ale obsahuje hodnotnejší interiér, asistent rozjazdu do kopca, elektrické ovládanie okien aj vzadu, bezkľúčové štartovanie EASY START, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, manuálnu klímu, konektivitu SmartLink, dva reproduktory navyše vzadu, ale aj praktický detail v podobe dáždnika vo šoférových dverách. Za nedostatok výbavy Ambition považujeme to, že neobsahuje cúvaciu kameru ani zadné parkovacie senzory, kolesá sú navyše stále oceľové.

Najvyšší stupeň výbavy sa volá Style a bude dostupný pre všetky motory okrem toho najslabšieho, ktorý bude v predaji budúci rok. Cenový rozdiel medzi Ambition a Style je 1 400 eur, ale existuje aj alternatíva v podobe akčného paketu Ambition Plus za 580 eur. Ten ponúkne parkovacie senzory vzadu a predné hmlovky, lakťovú opierku s vnútorným priestorom či disky z ľahkej zliatiny 5,5J x 15″“ ROTARE.

Samostatné parkovacie senzory vzadu pre stupeň výbavy Ambition k dispozícii nie sú vôbec, môžete si vybrať len senzory vpredu aj vzadu za 589 eur.
Najvyššia výbava Style obsahuje položky ako interiér Style, disky z ľahkej zliatiny PROXIMA AERO 6J x 16″, LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor, predné hmlovky, dvojzonovú automatickú klimatizáciu CLIMATRONIC, ambientné osvetlenie interiéru, rádio BOLERO s 8″ farebným dotykovým displejom, 2 x USB-C, výškovo nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané trysky ostrekovačov čelného skla. Za nedostatok najvyššej výbavy považujeme to, že od Ambition neponúka vyššiu aktívnu bezpečnosť, adaptívny tempomat a ani cúvaciu kameru (!).

Ak by ste chceli ešte viac, v predaji sú akčné pakety, ako Style Plus, Comfort Plus Style alebo Business Style. Zatiaľ čo Style Plus za 680 eur ponúka už aj virtuálny kokpit, LED zadné svetlá či parkovaciu kameru s ostrekovačom, taký Business Plus za 926 eur obsahuje už aj FULL LED svetlomety, automatické diaľkové svetlá či predné parkovacie senzory.

Za 106 eur nová Fabia ponúka aj funkciu DRIVE MODE SELECT, teda voľbu jazdných režimov a dodávame, že množstvo jednotlivých položiek výbavy sa dá dokupovať aj individuálne, teda mimo akčných paketov. Neplatí to však pre parkovaciu kameru, tá ako samostatná položka v cenníku uvedená nie je.

Náš tip

Zovšeobecňovať zákazníka nie je správne, pretože čo človek, to iný názor na rozsiahlosť výbavy a spôsob používania vozidla. Ak by sme ale stáli pred rozhodovaním sa o kúpe novej Fabie my, vybrali by sme si verziu s najsilnejším motorom 1.0 TSI 81 kW (110 k) so sedemstupňovou automatickou prevodovkou, pretože od momentálne najslabšej dostupnej motorizácie je drahšia iba o 2 500 eur. Tento rozdiel sa v splátkach za auto stratí. Ďalej by sme si vybrali stupeň výbavy Ambition, pretože obsahuje položky, ktoré považujeme za samozrejmosť (manuálna klíma, tempomat), ten by sme však doplnili o paket Business Ambition za 575 eur, ktorý obsahuje automatickú klímu a zadnú kameru. Tá je podľa nášho názoru užitočnejšia ako parkovacie senzory a nemusíte sa obávať o jej zašpinenie, pretože má vlastný ostrekovač.

Autoviny.sk odporúčajú novú Škodu Fabia v konfigurácii 1.0 TSI 81 kW (110 k) 7DSG Business Ambition, ktorej cena dosahuje 16 435 eur. Vieme, že podľa mnohých bude vyše 16-tisíc za Fabiu prehnaná suma, lenže je potrebné uvedomiť si, že práve tak, ako rastie naša životná úroveň, tak rastú aj ceny nových automobilov. Tie sú čoraz bezpečnejšie a technologicky vybavenejšie.

Určite by sme ale zvažovali aj nákup balíčka TRAVEL ASSIST za ďalších 727 eur, čo je akýsi základ pre bezpečnejšiu asistovanú jazdu najmä na diaľnici.

Okrem toho by sme ešte uvažovali aj nákup metalického laku, ktorý však v novej Fabii stojí 526 eur a viac. Ak sa vám páči tá pekná oranžová metalíza Phoenix z prospektov, tak vedzte, že za ňu zaplatíte až 875 eur! Základné farby „UNI“ bez príplatku sú pritom len dve, Biela Candy a Modrá Energy.
### Nová Škoda Fabia: slovenský cenník




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »