VW ID.X: Generálny riaditeľ VW predviedol elektrický hot hatch, je podstatne ľahší ako GOLF R!
ID.X produkuje vyše dvakrát toľko výkonu ako štandardný ID.3, na ktorom je postavený.
Nový koncept hot hatchu Volkswagen ID.X je na svete. Vyskúšal ho generálny riaditeľ Ralf Brandstaetter a niekoľko slov ňom napísal na svojom [súkromnom profile na LinkedIn](https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6800756633199747072/) (prikladáme nižšie).
Športový elektromobil je založený na elektrickom modeli nemeckého výrobcu, ID.3, na všetky štyri kolesá dodáva maximálny výkon 245 kW z dvoch elektromotorov.
Tieto elektrické motory sú poháňané energiou z lítium-iónovej batérie s 82 kWh (pôvodne mal východiskový ID.3 62 kWh) a umožňujú akceleráciu z nuly na 100 km/h už za 5,3 sekundy. To ho v v rámci modelu medzi Golf R (4,8 s) a Golf GTI (6,2 s).
Pre porovnanie, štandardná základná verzia ID.3 disponuje iba jedným motorom s maximálnym výkonom 110 kW, pričom motor je osadený na zadnej náprave. Z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje za necelých 8,9 sekundy. Energia sa čerpá z akumulátora s kapacitou 45 kWh.
Ešte pôsobivejšie ako pohonné ústrojenstvo ID.X je však jeho výrazné zníženie hmotnosti – podľa Brandstaettera váži vozidlo zhruba „o 200 kg menej“ ako jeho súrodenec ID.3 z výroby, teda hmotnosť dosahuje približne 1 400 kg. A to je o 169 kg menej ako súčasná generácia Golf R (1 569 kg)!

Screenshot príspevku Ralfa Brandstättera na LinkedIn o prototype VW ID.X
Generálny riaditeľ ďalej uviedol: „Aj keď ID.X nebude sériovým vozidlom, využijeme veľa nápadov [z konceptu].“ Aj keď to znamená, že hot-hatch s nulovými emisiami by sa ešte mohol dostať na podlahu showroomu, Autoviny.sk to považujú za nepravdepodobné.
Stále sú však otvorené možnosti pre **športový model Volkswagen ID.3 R**.
Emócie, dravosť a udržateľnosť. Tieto tri olasti v sebe spája úplne nový Volkswagen ID.4 GTX. Ide o elektrické GTIčko, ktoré mieri na tie najvyššie priečky.