Yamaha sa vrhla na elektromobilitu. Vyvinula extrémny elektromotor!

V súvislosti s rozvojom elektromobilov sa hovorí predovšetkým o batériách a autonómnej jazde. Téma motorov bola doteraz skôr okrajová. Už nebude.
Vydané  Text: 
K maximálnemu výkonu a dojazdu totiž má čo povedať nielen kapacita akumulátora a optimalizovaný dizajn karosérie. Aktuálne nás o tom, že sa veľký priestor ukrýva v oblasti vývoja motorov, presviedča Yamaha. Firma sa vývoju kompaktných a výkonných elektromotorov venuje už dlhšie, aktuálne dokáže ponúknuť elektromotory vhodné pre motorky aj autá. Aktuálna novinka sa samozrejme postaví na vrchol jej ponuky.
**Z veľmi kompaktnej konštrukcie dokáže nový elektromotor ponúknuť maximálny výkon až 350 kW (469 k).** A aby potenciál svojej novinky Yamaha ešte viac zvýraznila, do demonštračnej platformy ich namontovala rovno štyri! Celkový výkon sústavy sa tak môže priblížiť k hranici 1900 koní, čo by z kompaktného športiaku urobilo súpera pre súčasné superšporty aj dávnejšie predstavený Rimac Concept Two. Yamaha sa však o tom, že by uvažovala o stavbe športiaku pod vlastnou značkou, nezmieňuje. Podľa všetkého plánuje zaujať pozíciu špičkového subdodávateľa. Čo však platí v oblasti automobilov, celkom určite nebude v prípade Yamahy platiť v prípade motocyklov, skútrov a štvorkoliek. Tu je priestor na využitie špičkových elektromotorov obrovský a s príchodom akumulátorov novej generácie bude ešte výrazne rásť.
Zdá sa teda, že po akumulátoroch, na ktorých vývoji a výrobe pracujú špecializované firmy, sa do externého prostredia v budúcnosti môže presunúť aj vývoj a výroba pohonných jednotiek. Minimálne pre menšie značky to môže byť cesta ako udržať krok s veľkými koncernami aj bez obrovských investícií, ktoré si nemôžu dovoliť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.