Volkswagen oficiálne odhalil svoje najväčšie elektrické SUV ID.6. Týmto modelom sa rozširuje produktová rada rodiny ID., avšak zatiaľ len na jednom svetovom trhu.
O šanghajskom autosalóne sa tento rok príliš veľa nehovorí. Napriek tomu je na ňom predstavená jedna významná novinka za druhou. Po [Audi A6 e-tron](https://www.autoviny.sk/novinky/122313/audi-a6-e-tron-concept-extremna-aerodynamika-a-plus-300-kilometrov-dojazdu-uz-za-10-minut-nabijania) sme sa konečne dočkali aj svetovej premiéry úplne nového elektrického SUV Volkswagen ID.6. Ide tak už v poradí o tretí model, ktorý dopĺňa kľúčovú rodinu ID., ktorá je najmä pre budúcnosť Volkswagenu kľúčová.
### ID.6 je určené pre Čínu
**Nové, na želanie až 7-miestne, SUV** prichádza hneď v dvoch verziách. **ID.6 CROZZ, ktorý bude vyrábaný v severnej časti Číny, konkrétne v továrni FAW-Volkswagen, je doplnený o ID.6 X, ktorý bude vyrábaný v závode SAIC v južnej časti krajiny**. Obe autá sú až na zopár dizajnových odlišností totožné.
„*S novou ID.6 sme si vydláždili cestu k dosiahnutiu stanoveného cieľu, ktorý hovorí o tom, že 50% našich áut predaných v Číne do roku 2030 bude elektrických. Udržiavame dynamiku rastu a zároveň postupne rozširujeme našu ponuku modelov, ktoré sú postavené na platforme MEB. Od roku 2023 plánujeme v Číne predávať až 8 modelov rodiny ID., vďaka čomu sa stane platforma MEB jednou z najrozšírenejších. Zároveň nám úspory, ktoré vzniknú použitím modulárnej platformy umožnia udržiavať a ďalej rozširovať elektrickú ofenzívu.*“, uviedol Ralf Brndstätter, CEO Volkswagenu.
### Poriadny kus auta
**Podobne ako ID.3 a ID.4, ide teda o ďalší model, ktorý je postavený na koncernovej stavebnici MEB**. **Oproti crossoveru ID.4 je ID.6 až o 30 centimetrov dlhšie**. Tento nárast rozmerov umožnil dizajnérom za druhý rad sedadiel implementovať ďalšie dve sedadlá. Celkovo je interiér možné vyskladať s piatimi, šiestimi alebo siedmymi sedadlami.
Nový elektromobil ID.6 bude však predovšetkým určený pre čínsky trh. Jeho globálny charakter je nepravdepodobný. Volkswagen chcel novým modelom prepojiť dizajn, funkčnosť a užívateľský zážitok. **Aj preto je novinka dostupná s výkonom 225 kW, ktorý je možné skombinovať s dvoma rôznymi batériami. Základná kapacita je reálnych 58 kWh a vyššia kapacita bude 77 kWh**.
**ID.6 by mal podľa čínskych noriem disponovať dojazdom medzi 436 až 588 km**. Batéria je už tradične umiestnená v podlahe, čím sa znižuje ťažisko a dosahujú lepšie jazdné vlastnosti. **Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 160 km/h**.
### Na palube bude najnovšia technika
**Celkovo 4,88 metra dlhé ID.6** bude na želanie dostupné s kompletne presklenou strechou. VW bude na tento čínsky elektromobil dodávať disky kolies c veľkosťou 19 až 21 palcov. Okrem toho sa na palube môže počítať s prémiovým spracovaním a kvalitnými materiálmi. **Vodič bude môcť s autom komunikovať prostredníctvom 12-palcovýho displeja infotainmenu. Ďalej sa na palube nebudú nachádzať žiadne hardvérové tlačidlá, presne tak, ako je to v súčasnosti v koncerne zaužívané**.
K dispozícii bude aj hlasový asistent „Hello ID.“, ktorý umožní ovládať viaceré funkcie komfortu. Nebude chýbať ani možnosť rozšírenej reality, ktorú poznáme zo Škody Enyaq iV či z nedávno predstavenej[ Audi Q4 e-tron](https://www.autoviny.sk/novinky/122307/audi-q4-e-tron-a-q4-sportback-e-tron-lacnejsia-elektromobilita-v-podani-audi-prinasa-spickovu-techniku-a-rozsirenu-realitu). O pohodlie sa postarajú aj viaceré jazdné asistenty a to predovšetkým Travel Assist. Auto bude po kúpe možné pravidelne softvérovo aktualizovať.
Inzercia
Inzercia
AUTOVINY.SK » Aktuality » Volkswagen ID.6: Obrovské elektrické SUV ponúkne tradičnú techniku. Dostupné bude len na jednom trhu
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.