Nechceli sme dobré autá, tak ich Kia robí pre USA. Nový Stinger 2022 je úchvatný stroj pre náročných
Toto je úplne nová Kia Stinger pre modelový rok 2022. V predaji bude aj v špeciálnej edícii Scorpion, ale zrejme nie pre Európu.
Vydané Text: Erik Stríž
> [Všetko o značke KIA od Autoviny.sk](https://autoviny.sk/obsah/znacka/kia)
**Nová Kia Stinger 2022** teda prichádza s inováciami pre severoamerické trhy vo vonkajšom vzhľade i v interiéri. Nejedná sa o novú generáciu, ale o modernizáciu, facelift.
**Zvonka sa jedná o úpravu predných LED svetlometov** s novým svetelným podpisom denného svietenia, esteticky vylepšené zadné LED svetlá vrátane LED smeroviek, nové 18- a 19-palcové disky kolies a vizuálne atraktívnejšie koncovky výfuku.
V prípade verzie Scorpion bude kladený ešte väčší dôraz na športové detaily, napríklad zadný spojler.
**Interiér ponúkne vylepšené detaily**, ako čierne a chrómové akcenty na palubovke, novú grafiku na paneloch dverí či ambientné osvetlenie. Všimnite si tiež skoro bezrámové vyhotovenie 10,25-palcového stredového displeja s novým infotainmentom, ktorý Stinger ponúka aj na Slovensku.
Pred vodičom je štandardne umiestnený prístrojový panel kombinujúci analógové ukazovatele so 4,2-palcovým stredovým displejom, vo vyššej výbave bude k dispozícii kompletne digitalizovaný 7-palcový panel. Automobil ponúkne moderné služby online konektivity UVO a pokročilý balíček hardvéru a softvéru pre asistovanú jazdu Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) s bezpečnostnými funkciami.
Azda najdominantnejšou inováciou je ale tá na volante a prednej kapote – **nové logo značky Kia**. Všimnite si, že po novom už nie je logo osadené do oválneho základu, ale je tvorené celistvým kusom kovu, zrejme hliníka. Na kapote mierne vystupuje, zatiaľ čo na volante je skôr mierne vnorené.
Novinka bude na tamojších trhoch v predaji v štyroch východiskových úrovniach výbavy, GT-Line, GT1, GT2 a Scorpion, ktorá príde do predaja neskôr tento rok.
Základnou motorizáciou je tá s preplňovaným 2,5-litrovým benzínovým štvorvalcom s max. výkonom 224 kW (300 koní) a akceleráciou 0-100 km/h za ~5,3 sekundy. V základe má auto pohon zadných kolies, za príplatok bude aj k dispozícii aj pohon všetkých. Druhou možnosťou bude benzínový 3,3L V6 s max. výkonom 274 kW (368 koní) s pohonom zadných alebo všetkých kolies.
[GALLERY id=31390]
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
ODPORÚČANÉ
Financovanie nového auta
Autoúver výhodnejší ako lízing?
Koniec dlhodobého testu