Štúdia odhalila znepokojujúcu skutočnosť! SUV majú na svedomí dvakrát viac životov než obyčajné autá pri strete s človekom

Slovákom sa páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Častokrát sadajú za volant týchto veľkých áut aj mladí alebo neskúsení šoféri, pričom SUV dostali do užívania napríklad od ustráchaných rodičov, ktorí chcú mať svoju ratolesť v bezpečí. Neuvedomujú si pritom, že… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Slovákom sa páčia z mnohých dôvodov. Kým časť preferuje pohodlnejšie nastupovanie či lepšiu priechodnosť terénom, ďalšia skupina sa vo veľkom SUV cíti o niečo bezpečnejšie. Častokrát sadajú za volant týchto veľkých áut aj mladí alebo neskúsení šoféri, pričom SUV dostali do užívania napríklad od ustráchaných rodičov, ktorí chcú mať svoju ratolesť v bezpečí. Neuvedomujú si pritom, že **kombinácia veľkého a výkonného auta so začiatočníkom za volantom môže predstavovať obrovské riziko pre okolie.** Po tragickej nehode z konca minulého roka, keď [vodič SUV usmrtil až päť osôb,](https://www.nytimes.com/2020/12/01/world/europe/germany-car-pedestrians.html) sa v Nemecku spustila vlna odporu voči tejto kategórii vozidiel. Viacerí by ich najradšej zakázali, prípadne obmedzili vstup do miest. A ani zďaleka nejde o jediný prípad „vraždiacich“ SUV, pričom otvorene sa o tomto probléme rozpráva aj v Spojených štátoch, kde sú autá tejto kategórie dlhodobo populárne.
**Americký inštitút pre bezpečnosť na cestách (IIHS) v tejto súvislosti publikoval záver štúdie,** ktorá skúmala podobné strety s fatálnymi následkami. A ako sa ukázalo, pri rýchlostiach nad 30 km/h majú SUV na konte oveľa viac obetí než tradičné osobné vozidlá. Podľa získaných dát malo až 30 percent stretov SUV s chodcom pri rýchlostiach od 20 do 64 km/h fatálne následky. V prípade osobných áut táto miera klesá na 23 percent. **Pri rýchlostiach nad 64 km/h však už každý stret s SUV končil smrťou peších,** kým pri osobných autách šanca na prežitie zostala, a to dokonca na úrovni 46 percent. To znamená, že **pri hatchbackoch, sedanoch alebo kombi máte ako chodec takmer dvojnásobnú šancu na prežitie,** zatiaľ čo SUV znamenajú pri vyššom než mestskom tempe prakticky istú smrť.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.