Oficiálne! Jedna z najpopulárnejších automobiliek na Slovensku končí s naftovými motormi

Podľa kórejských správ a priemyselných zdrojov, spoločnosť Hyundai Motor Group pozastavila vývoj nových naftových motorov už v druhej polovici minulého roka. **V budúcnosti sa tak úplne nového vznetového agregátu v autách tohto obľúbeného výrobcu zrejme nedočkáme,** pri živote však bude ešte nejakú dobu držať čiastočne prepracované verzie existujúcich motorov. Aj keď má ísť o posledný krok smerom… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Podľa kórejských správ a priemyselných zdrojov, spoločnosť Hyundai Motor Group pozastavila vývoj nových naftových motorov už v druhej polovici minulého roka. **V budúcnosti sa tak úplne nového vznetového agregátu v autách tohto obľúbeného výrobcu zrejme nedočkáme,** pri živote však bude ešte nejakú dobu držať čiastočne prepracované verzie existujúcich motorov. Aj keď má ísť o posledný krok smerom k vozidlám s nulovými emisiami, **vývoj benzínových motorov bude pokračovať naďalej.** Sú totiž nevyhnutné pre rozvoj portfólia v podobe pripravovaných hybridných a plug-in hybridných modelov, ktoré plánuje automobilka uviesť na trh v najbližších rokoch. Rozhodnutím ukončiť vývoj vznetových agregátov sa tak môže kórejská automobilka pridať k ďalším výrobcom, ktorí už podobné rozhodnutie v nedávnej minulosti vykonali. **Najviac ich k tomu motivovali neustále sprísňujúce sa emisné normy pre vozidlá emitujúce oxidy dusíka.** K prvým výrobcom patrilo už v roku 2017 švédske Volvo. Spomínaný výrobca sa v čínskych rukách plánuje orientovať výhradne na elektrifikované modely. Podobný plán zverejnil koncern Volkswagen, ktorý chce zastaviť vývoj všetkých spaľovacích motorov po roku 2026. Jasný plán do budúcnosti má aj Hyundai. **Podľa všetkého chcú do roku 2040 okupovať až 10 percent svetového trhu s elektrickými vozidlami (EV).** Míľnikom by pritom malo byť skoré uvedenie modelu Ioniq 5, prvého elektromobilu postaveného na platforme pre elektrické batériové vozidlá E-GMP.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.