Nadšeniu je koniec. VW Buggy sa napokon vyrábať nebude… Prečo je tomu tak?

Batéria mala vystačiť na 249 elektrických kilometrov pre vysoký výkon elektromotora až 149 kW.
Vydané  Text: 
Keď Volkswagen na minuloročnom ženevskom autosalóne ukázal štúdiu ID.Buggy, okamžite sa zdvihla vlna nadšenia. Bolo to celkom logické. Podobný druh voľnočasového auta je dnes už raritou a tak plány VW rozvírili vlnu diskusie. Úspech to bol dokonca až tak veľký, že automobilka brala výrobu ID.Buggy ako hotovú vec. Dnes je všetko inak…
Rozsiahla elektrifikácia v koncerne VW pootvorila dvierka aj oživeným legendám. Okrem príchodu hatchbacku ID.3 či crossoveru ID.4 sa otvorene hovorí o elektrickej dodávke odvodenej od ID.Buzz. Išlo by o akési moderné prevedenie legendárneho „Bulli-ho“, ktorý v čase svojej najväčšej slávy kraľoval na cestách. Okrem dodávky však Volkswagen koketoval s myšlienkou reinkarnácie označenia Buggy. Malé voľnočasové elektrické auto malo byť odvodené práve z minuloročnej štúdie.
Koncept, ktorý získal reálnu podobu v roku 2019, bol poháňaný elektromotorom s výkonom 149 kW a krútiacim momentom 349 Nm. 62 kWh batéria mala vystačiť na 249 elektrických kilometrov. Aj keď sa to možno môže zdať pomerne málo, na aktivity, na ktoré je Buggy určený by to postačovalo. Bohužiaľ, aspoň zatiaľ to vyzerá tak, že z reinkarnácie nič nebude. Aktuálny šéf Volkswagen, Ralf Brandstätter v nedávnom rozhovore uviedol, že z výrobných plánov muselo byť upustené. Konkrétne sa hovorí o tom, že **elektrický Buggy mal byť zrušený z dôvodu nefunkčných vzťahov s partnerskou firmou**. Elektromobil mal byť totiž vyrábaný ako malosériový model externou firmou e.Go. Táto firma už momentálne neexistuje, nakoľko neprežila krízu spôsobenú celosvetovou pandémiou. Tým pádom boli nateraz zrušené všetky plány týkajúce sa konceptu ID.Buggy. Aj napriek tomu je stále nádej, že by sme sa mohli dočkať ostrého elektrického offroadu. Ten by sa na trhu mohol objaviť už v priebehu roka 2023. Podľa správ došlo taktiež k odloženiu projektu ID.Roomzz
**Brandstätter však projektu Buggy necháva pootvorené zadné vrátka**. V rovnakom rozhovore pre magazín Autocar sa mal zmieniť, že Buggy je nateraz odložený do zásuvky. Tým chcel odkázať, na to, že projekt nie je zrušený, ale zatiaľ len odložený na dobu neurčitú. Každopádne, koronavírus si vyžiadal odloženie alebo časový sklz pri viacerých ID. projektoch. Nedávne informácie dokonca hovoria, že aj „elektrický Passat“ by sa mal na trh dostať s väčším oneskorením oproti pôvodným plánom. Zdroj: https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/vw-id-modelle-buggy-ist-tot-ruggdzz-fast-roomzz-teilweise/




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.