Tucson plug-in hybrid na Slovensku: výbava, pohon a dostupnosť

Hyundai prezradil médiám kľúčové informácie o plug-in hybridnej verzii nového SUV Tucson.
Vydané  Text: 
Horúca novinka trhu s SUV, nový Hyundai Tucson, sa do predaja na Slovensku dostal iba teraz a importér už avizuje skorý príchod verzie plug-in hybrid. Očakávame, že práve táto konfigurácia by sa mohla stať silným hráčom na poli plug-in hybridov, a to na základe doterajších vynikajúcich predajných výsledkov modelu Tucson. Nová generácia je značne modernejšia, priam futuristická, čo eventuálne môže odradiť veľmi konzervatívnych zákazníkov, avšak priaznivcov moderných elektrifikovaných pohonov skôr potešila. Podľa tlačovej správy bude Hyundai Tucson PHEV využívať kombináciu doplnkového elektrického motora a hlavného benzínového motora 1,6 T-GDi Smartstream (teda s preplňovaním), pričom maximálny výkon celého pohonného ústrojenstva bude dosahovať 265 koní, teda ~197 kW, najvyšší krútiaci moment dosiahne 350 Nm. Z toho až 66,9 kW bude pohonu dodávať elektrický motor s maximálnym krútiacim momentom 304 Nm a 13,8 kWh lítium-polymérovou batériou. Úlohou elektrického motora napájaného z trakčného akumulátora bude mať za úlohu v prvom rade znižovať priemernú spotrebu benzínu, no vďaka nabíjaciemu konektoru a palubnej nabíjačke s výkonom 7,2 kW bude možné jazdiť lokálne s nulovými emisiami až do vzdialenosti 50 kilometrov. To je údaj vyplývajúci z metodiky WLTP. Verzia plug-in hybrid bude k dispozícii s výhradne 6-stupňovou automatickou prevodovkou s ovládačom typu shift-by-wire a štandardne s pohonom všetkých štyroch kolies: „HTRAC dokáže variabilne distribuovať hnaciu silu na predné a zadné kolesá v závislosti od podmienok trakcie a charakteru jazdy, zatiaľ čo volič režimu Terrain Mode optimalizuje výkon, krútiaci moment a brzdenie v závislosti od typu povrchu, ktorý vodič nastaví. Na želanie dodávané elektronicky riadené odpruženie (ECS) využíva technológiu adaptívneho tlmenia, ktorá poskytuje všestranné jazdné vlastnosti v závislosti od situácie a preferencií vodiča. ECS automaticky a nepretržite ovláda tlmiče vozidla, aby maximalizoval jazdný komfort a výkon. Vodiči môžu tiež upraviť ECS a charakteristiky riadenia výberom režimu Eco alebo Sport. Tieto vlastnosti prispievajú k ešte väčšej radosti z riadenia tohto výkonného SUV,“ uvádza importér v tlačovej správe. Z hľadiska technologickej výbavy bude Hyundai Tucson PHEV ponúkať už v sérii 10,25-palcový digitálny prístrojový panel pred volantom, 10,25-palcový stredový displej systému AVN so službami konektivity Hyundai Bluelink – tá umožní pripojenou aplikáciou v smartfóne napríklad kontrolu stavu nabitia batérie na diaľku. Diaľkový inteligentný parkovací asistent (RSPA) umožní zaparkovať aj vyparkovať bez zásahu vodiča, Asistent pre jazdu na diaľnici (HDA) udržuje auto v strede jazdného pruhu a zároveň prispôsobuje rýchlosť na základe údajov z navigácie a premávky v okolí. Asistent pre predchádzanie kolíziám pri parkovaní bude k dispozícii výhradne pre Tucson PHEV, bráni kolíziám s prekážkami vzadu pri cúvaní pri nízkej rýchlosti. Celkovo asistenčné systémy a prvky aktívnej bezpečnosti radia nový Tucson medzi najbezpečnejšie vozidlá na trhu. Aj keď konfigurácia PHEV ešte nebola homologizovaná, správa avizuje jej dostupnosť v Európe od jari 2021. Považujeme to za dostupnosť aj na Slovensku.

Nový Tucson dostal výbavu N Line. Kedy príde do predaja?

Hyundai pokračuje v posilňovaní svoje športovej divízie. Verziu N Line dostal aj nový Tucson.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia