Ktorá značka má najvernejších zákazníkov? Ak ste dúfali v BMW, pravda je celkom inde – vedie LEXUS
						
						
				
				
					
				
				
								
																
				
					
					Prieskum zaznamenáva údaje o rozhodnutiach Američanov, ktorí v období od júna 2019 do mája 2020 menili auto za nové. Výsledok zachytáva percento zákazníkov, ktorí sa rozhodli pre rovnakú značku. Do prieskumu boli zahrnuté vozidlá všetkých ročníkov.
### Lexus opäť zvíťazil
Pre Lexus je to už druhé víťazstvo v kategórii výrobcov luxusných automobilov. Japonská značka v tomtu roku svoj minuloročný výsledok dokonca zlepšila. Pre ďalšie vozidlo značky sa rozhodlo 48 % zákazníkov, zatiaľ čo v uplynulom roku to bolo 47,6 %. Preto sa Lexus znovu stal prémiovou značkou, ktorá vytvára najsilnejšie vzťahy so zákazníkmi a predbehla nemeckú konkurenciu. Hneď za Lexusom sa umiestnil Mercedes-Benz a rebríček víťazov uzatvorilo  BMW. Do prvej pätice ešte patria Porsche a Audi. Poradie na čele prieskumu je teda rovnaké ako pred rokom.  

### Subaru a Toyota nad 60 %
Je zaujímavé, že v kategórii populárnych značiek sú výsledky ešte vyššie. Na prvom mieste sa umiestnilo  Subaru s výsledkom 60,5 %, a hneď za ním Toyota, ktorá získala 60,3 %. Tretie miesto pripadlo Honde (58,7 %).  Aj v tomto prípade vyzerajú stupienky víťazov tak isto ako uplynulý rok.  Treba však poznamenať, že výsledky jednotlivých značiek sa zmenili. Vernosť zákazníkov značky Subaru klesla o 1 percentuálny bod a v prípade Toyoty sa zvýšila o 0,8. Lepší výsledok o 1 percentuálny bod zaznamenala aj Honda. 

### Japonské značky vedú rebríčky
Úspech japonských výrobcov áut v prieskume neprekvapuje. Značky z krajiny kvitnúcich sakúr zbierajú veľmi dobré hodnotenia v mnohých rebríčkoch, najmä tých, ktoré sa týkajú bezproblémovej prevádzky. 
V minuloročnom rebríčku spoľahlivosti spotrebiteľskej spoločnosti Consumer Reports sa na víťazných pozíciách umiestnili tri japonské značky, a to Lexus, Mazda a Toyota.
Tento rok získal model Lexus ES najlepší výsledok v 31-ročnej histórii prieskumu spoľahlivosti J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, ktorý hodnotí percento najspoľahlivejších automobilov a modelov s najmenší početom závad.
			









							








