Čínsky akumulátor je vraj nezničiteľný!

Aspoň takto ho predstavila spoločnosť BYD. Podľa vyjadrenia spoločnosti prinesie do sveta elektromobilov doslova revolúciu.
Vydané  Text: 
V prípade akumulátorov elektromobilov riešia vývojári dve hlavné úlohy. Na jednej strane je samozrejme dojazd, rýchlosť nabíjania a počet nabíjacích cyklov a na druhej ich bezpečnosť v prípade nehody. # Ak počas nehody príde k mechanickej deformácii či nebodaj prerazeniu akumulátora, hrozí jeho požiar či dokonca výbuch! Akumulátor „Blade“ spoločnosti BYD vraj tieto problémy nemá. Zatiaľ čo v prípade súčasných Li-ion akumulátorov dochádza pri prerazení k zvýšeniu teploty až na 500 °C, následkom čoho začnú horieť a pri štandardných LPF (lítium-železo-fosfát) stúpne teplota na 200 až 400 °C, pri novom akumulátore sa nič zásadné nestane. Počas testov, v rámci ktorých došlo k perforácii akumulátora LFP Blade klincom ako aj jeho mechanickej deformácii, **zostala jeho teplota na úrovni bezpečných 30 až 60 °C** a k jej vznieteniu nedošlo. Firma dodáva, že svoj akumulátor podrobila ďalším „likvidačným“ testom. Skúšala ho drviť, lámať, zahrievať až na 300 °C, či prebiť až na 260 %. A hoci ho podľa očakávania úplne zničili, nezačal horieť a ani nevybuchol.
Popri týchto veľmi dôležitých schopnostiach odolať devastačnému poškodeniu sa firma pochválila aj kompaktným usporiadaním článkov, ktoré v porovnaní so súčasných štandardom vraj ušetrí až polovicu miesta. Otázne zostáva, akú energetickú hustotu ich akumulátor ponúkne. Dôležitou podmienkou úspechu a záujmu zákazníkov je totiž naďalej aj dojazd auta. Povedala firma o novom akumulátore všetko, alebo si niečo zatiaľ nechala pre seba? Vyhlásení o prevratných vynálezoch a technických riešeniach v oblasti akumulátorov sme v poslednom čase počuli neúrekom. Ako to nakoniec dopadne sa ale dozvieme čoskoro. Na rozdiel od mnohých iných vývojových konceptov totiž BYD plánuje využitie akumulátora už vo veľmi blízkej budúcnosti. Dostať ho má napríklad jej pripravovaný luxusný model a záujem už prejavili viacerí konkurenti.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.