Vodičov najviac hnevá nepoužívanie smeroviek. Čo ďalšie sa zistilo v prieskume?
Čo vás dokáže pri šoférovaní najviac rozčúliť na ostatných vodičoch? Až 87 percent respondentov štúdie priznáva, že sami tieto zlozvyky majú.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Blokovanie stredného pruhu núti autá buď prechádzať do rýchleho pruhu alebo predbiehať z pravej strany. Obzvlášť druhý manéver môže byť nebezpečný pre obe strany. **9. Náhle brzdenie 18%**
Náhle brzdenie zahŕňa samozrejme aj vybrzďovanie, ale aj prudké nečakané zabrzdenie, ktoré výrazne skracuje reakčný čas druhého vodiča, najmä keď to robí vodič pred ním niekoľkokrát počas jazdy. Správne by ste mali najprv jemne pribrzdiť, čím dáte najavo, že sa chystáte zabrzdiť.
Určite ste už narazili na vodiča, ktorý na vás alebo niekoho iného vyvtiahol prostredník, expresívne trúbil, nadával spoza stiahnutého okna a robil naschvál nebezpečné manévre. Aj keď sa hovorí, že človek sa za volantom správa inak ako v bežnom živote, skôr si myslíme, že práve vtedy sa prejaví jeho skutočná povaha. **7. Prekračovanie povolenej rýchlosti 25%**
Nie sme si istí, či by sa tento výsledok prejavil aj v slovenskom výskume, keďže Slováci považujú za otravných skôr vodičov, ktorí jazdia povolenou rýchlosťou alebo nebodaj ešte trochu nižšou. Tu presne platí, že vodičom na iných väčšinou vadí presne to, čo sami robia.
Niekedy je naozaj umenie zaparkovať správne tak, aby ste niekomu nezavadzali. Sú však aj takí špecialisti, ktorí si zo zlého parkovania urobili zábavku a robia to zámerne. **5. Preraďovanie do pruhu na poslednú chvíľu 32%**
V každodennej premávke sa vždy nájde niekto, kto sa drží v pripájacom pruhu do poslednej chvíle a potom sa chce zrazu preradiť, ideálne v plnej rýchlosti, taže musíte prudko zabrzdiť, lebo nemáte na výber. Nakoniec tak budú musieť zabrzdiť všetci, čo spôsobuje kolóny.
Prázdna cesta, ale auto za vami je na vás tak nalepené, že sa bojíte, že neubrzdí, keď budete musieť zastaviť. Dobrovoľné skracovanie reakčného času pri krízovej situácii je nielen nebezpečné, ale je to aj porušenie cestného zákona o dodržiavaní bezpečného odstupu, za ktoré môže byť uložená pokuta. **3. Príliš pomalá jazda 41%**
Väčšina vodičov jazdí pomaly, lebo chcú byť opatrní a sú neistí. Pomalá jazda môže byť však rovnako nebezpečná ako rýchla jazda, pretože núti ostatných vodičov k predchádzaniu napríklad na nebezpečných úsekoch alebo bez dostatočnej rezervy a ak sa vodič jazdiaci za pomalým autom začne nudiť, menej sa sústredí na samotnú jazdu.
Aj človek s dobrým zrakom môže byť úplne oslepený diaľkovými svetlami. A jazdiť bez toho, aby ste videli je naozaj riskantné. Niektorí vodiči sa tohto zlozvyku dopúšťajú neúmyselne, avšak sú aj takí špecialisti, ktorým to robí potešenie. **1. Nepoužívanie smeroviek 55%**
Túto základnú vec sme sa všetci učili už v autoškole, avšak bohužiaľ niektorí by si ju mali asi zopakovať. Nedať ostatným vodičom najavo, aký je smer vašej jazdy je veľkým rizikom, ktorým ohrozujete všetkých okolo vás. Ak by sme sa vrátili k tomu, že 87% vodičov, ktorým tieto zlozvyky vadia ich aj robí, máme tu aj rebríček najčastejších chýb, ktorých sa vodiči dopúšťajú. Súhlasite s Britmi v činnostiach, ktoré ich na iných šoféroch rozčuľujú alebo by ste do zoznamu ešte niečo pridali?
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Plug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrchol