Toto Bugatti bolo tak škaredé, že ho šéfovia z VW zmietli zo stola! Pripravovaný sedan nikdy neopustil fabriku

ZAUJÍMAVOSŤ: Bugatti Veyron lámalo rýchlostné rekordy, oživilo legendu značky u motoristov a koncern Volkswagen opäť demonštroval svoju silu v automobilovom priemysle. **Napriek tomu však išlo o stratový projekt a na každom predanom vozidle prišla automobilka o 6,25 milióna dolárov.** Ich cieľom preto bolo postaviť ďalší model, ktorý by dokázal generovať aspoň nejaký profit. **Záchrancom sa mal stať práve… Prečítať celé
Vydané  Text: 
ZAUJÍMAVOSŤ: Bugatti Veyron lámalo rýchlostné rekordy, oživilo legendu značky u motoristov a koncern Volkswagen opäť demonštroval svoju silu v automobilovom priemysle. **Napriek tomu však išlo o stratový projekt a na každom predanom vozidle prišla automobilka o 6,25 milióna dolárov.** Ich cieľom preto bolo postaviť ďalší model, ktorý by dokázal generovať aspoň nejaký profit. **Záchrancom sa mal stať práve športový sedan s názvom Galibier,** ktorý by bol vstupnou bránou do sveta Bugatti. Plán bol prostý – vytvoriť športový sedan s génmi modelu Veyron za dostupnejšiu cenu pre väčšiu skupinu zákazníkov. Po predstavení konceptu v roku 2009 však začali viaceré problémy, ktoré napokon ovplyvnili finálny rozsudok nad týmto modelom. **Vzhľad sa postupne menil a upravoval, pričom výsledný produkt sa príliš vzdialil od toho, čo vedenie značky očakávalo.** Projekt kritizoval aj Achim Anscheidt, vedúci dizajnu značky, podľa ktorého vyzeral koncept z boku ako jazvečík a zozadu ako Chaplinov cylinder. Pre Hagerty prezradil, že požiadavky na auto boli príliš ambiciózne a mali skĺbiť luxus modelov Rolls Royce s jazdnými vlastnosťami Veyronu. To podľa neho nebolo možné. Výsledok sa nepáčil ani vedeniu koncernu a celý projekt po rokoch úsilia zmietli zo stola. Čo si o dizajne modelu Galibier myslíte vy?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.