Bude mať koronavírus vážne následky pre automobilový priemysel?

Okrem dopadu koronavírusu na ľudskú populáciu sa začína čoraz častejšie hovoriť aj o jeho dopade na celosvetový priemysel. CNN Business hovorí predovšetkým o automobilovom priemysle, pre ktorý by mohol mať koronavírus vážne následky.
Vydané  Text: 
**V tomto článku sa dočítate**: * **aké sú odhadované straty** * **ktoré závody budú zatvorené alebo v obmedzenom režime** * **ako zasiahne koronavírus Volkswagen** * **ktoré iné odvetvia zasiahnu dočasné opatrenia**
Čína je najväčší a zároveň najdôležitejší trh pre automobilky. Aj napriek tomu sa za posledné dva roky čínsky trh neustále prepadá, za čo môžu hlavne spomalenie ekonomiky a obmedzenie výhod spojené s kupovaním elektromobilov. Koronavírus by tak mohol byť pre Čínu posledným klincom do rakvy. Akonáhle prepukla nákaza koronavírusom, niektoré spoločnosti sa rozhodli obmedziť výrobu v Číne, iné zatvorili svoje závody, pretože im to priamo prikázala čínska vláda v snahe zabrániť šíreniu nebezpečného vírusu. Za prvý štvrťrok by sa takéto obmedzenie výroby podľa agentúry S&P Global Ratings mohlo prejaviť na poklese produktivity v ázijských závodoch až o 15%. Zasiahnuť by to malo predovšetkým závody nachádzajúce sa v čínskom meste Wu-chan, v provincii Chu-pej. Svoje výrobné závody tu majú významné spoločnosti ako General Motors, Nissan, Renault, Honda a PSA. V tomto meste je zhruba 9% automobilovej výroby v Číne. Nemecký Volkswagen sa môže dostať tiež do veľkých problémov, keďže má v Číne až 24 závodov na výrobu automobilov a ich komponentov. Obmedzenie výroby by tak mohlo zasiahnuť až 40% ich celkovej globálnej produkcie. Podľa hovorcu Volkswagenu by však takéto obmedzenia nemali mať vplyv na zákazníkov vďaka zásobovacím reťazcom a snahe čo najskôr opätovne zahájiť výrobu. Problémy sa však netýkajú iba samotných automobiliek, ale aj spoločností, ktoré vyrábajú komponenty do automobilov. Čínske závody tak bude musieť dočasne obmedziť alebo uzavrieť napríklad aj Bosch, Schaeffler, ZF, Faurecia či Valeo. Problém so zásobovaním komponentami zasiahol aj Hyundai, ktorý musel uzavrieť svoj juhokórejský závod.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.