Rely Monte Carlo: dve pódiové umiestnenia Toyoty Yaris WRC

Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) z úplne novou jazdeckou zostavou vybojoval na Rely Monte Carlo hneď dve pódiové umiestnenia. Sébastien Ogier a Elfyn Evans si pri svojej pretekárskej premiére s vozidlami Toyota Yaris WRC prišli po druhé, respektíve tretie miesto, keď im aj napriek veľmi dobrým výkonom na trati nakoniec v posledný deň uniklo víťazstvo,… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Súťažný tím TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) z úplne novou jazdeckou zostavou vybojoval na Rely Monte Carlo hneď dve pódiové umiestnenia. Sébastien Ogier a Elfyn Evans si pri svojej pretekárskej premiére s vozidlami Toyota Yaris WRC prišli po druhé, respektíve tretie miesto, keď im aj napriek veľmi dobrým výkonom na trati nakoniec v posledný deň uniklo víťazstvo, na ktoré si robili zálusk hneď tri vozidlá. Nováčik Kalle Rovanperä v rámci svojej premiéry na najvyššej úrovni šampionátu v rely zavŕšil sľubný víkend pekným piatym miestom. Ogier a Evans s novými vozidlami vyrazili okamžite v plnom tempe a od štartu v piatok ráno sa postupne striedali na prvom mieste až do sobotňajšieho popoludnia. Evans si pred poslednou štvoricou meraných úsekov v nedeľu držal pred stajňovým kolegom náskok 4,9 sekundy. Avšak ich súper na treťom mieste bol len 1,5 sekundy pozadu a vďaka sérii najrýchlejších časov nakoniec znemožnil dvojici jazdcov s Toyotami zvíťaziť. Ogier tesne zobral Evansovi celkové druhé miesto v záverečnej etape Power Stage, keď za najrýchlejším časom zaostal iba o 12 tisícin sekundy. Jeho druhé miesto s navigátorom Julienom Ingrassiom je sľubným začiatkom na ceste za siedmym titulom majstra sveta v tejto sezóne. Po súboji o druhé víťazstvo v rely vo svojej doterajšej pretekárskej kariére dosiahol Evans – s navigátorom Scottom Martinom – svoj najlepší výsledok v pretekoch Rely Monte Carlo. Rovanperä – ktorý je vo veku 19 rokov historicky najmladším továrenským jazdcom na plný úväzok vo WRC – sa počas posledného dňa spoločne s navigátorom Jonnem Halttunenom vyšplhal na piate miesto vďaka pozoruhodne bezchybnej jazde a vyzretému výkonu za náročných podmienok na trati. **KONEČNÁ KLASIFIKÁCIA, RELY MONTE CARLO** 1 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3 hod 10 min 57,6 s **2 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +12,6 s** **3 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +14,3 s** 4 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +3 min 9,0 s **5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +4 min 17,2 s** 6 Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +5 min 4,7 s **7 Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +11 min 27,9 s** 8 Eric Camilli/François-Xavier Buresi (Citroën C3 R5) +13 min 42,2 s 9 Mads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +14 min 21,8 s 10 Nicolas Ciamin/Yannick Roche (Citroën C3 R5) +15 min 4,0 s ### A čo bude nasledovať? **Rely Švédska** je jediným čisto zimným podujatím v kalendári WRC, ktoré sa organizuje na snehu a ľade už od roku 1973, keď sa stalo základným kolom svetového šampionátu. Práve tu sa v roku 2017 odohralo vôbec prvé víťazstvo vozidla Toyota Yaris WRC a potom v roku 2019 vybojoval tím ďalšie víťazstvo. [GALLERY id=30443] ### Citácie: **Akio Toyoda (predseda tímu)** „Práve sme odštartovali sezónu 2020 svetového šampionátu FIA v rely. V tomto roku je v kalendári aj Rely Japonska, a tak bude táto sezóna pre nás obzvlášť zaujímavá. Pre Toyotu GAZOO Racing je to nová sezóna, do ktorej vstupuje s ôsmimi novými jazdcami a navigátormi. Mám radosť, že nový tím začal so všetkými štyrmi vozidlami Yaris WRC na bodovaných miestach a dvoma vozidlami na stupňoch víťazov – Ogier a Ingrassia ako druhí, resp. Evans s Martinom ako tretí; to je skutočne skvelý úvod sezóny. Skutočne oceňujem, že sa tím dokázal pripraviť na túto sezónu v takom krátkom čase. Ďakujem všetkým! Pred dvoma týždňami na tlačovej konferencii s novými jazdcami v Tokiu sme museli zopakovať naše heslo ,Neznášame prehry‘. Takže verím, že všetci vrátane mňa samotného cítime na začiatku tohtoročnej sezóny trochu smútku. Ako som povedal, tím pre tento rok je ,tímom, v ktorom môžu zvíťaziť všetci jazdci‘. Bojujme spoločne, ako to len pôjde, o najvyšší stupienok na pódiu a usilujme sa spoločne o to, aby bol Yaris ešte silnejší. Ďakujem vopred všetkým fanúšikom za ich podporu počas tohtoročnej sezóny.“ **Tommi Mäkinen (šéf tímu)** „Tento víkend bol z nášho pohľadu vynikajúci. Samozrejme, je tu malé sklamanie z toho, že nám uniklo víťazstvo. Stále sa učíme a v nedeľu ráno nemali jazdci pocit, že by nastavenie auta bolo dokonalé. Neskôr sme nastavenie trochu upravili, a tak sa im nakoniec podarilo opäť dostať do optimálneho tempa. Súťažíme na najvyššej úrovni, kde je to veľmi, veľmi tesné. Celkový výsledok v našej prvej rely s novými jazdcami je však neuveriteľný: nielenže sa na stupne víťazov postavili Sébastien aj Elfyn, ale tiež Kalle dokázal pri svojej premiére na najvyššej úrovni rely dôjsť ako piaty. To je veľký prísľub do budúcnosti.“ **Sébastien Ogier (jazdec, vozidlo č. 17)** „Úprimne, cítim sa dobre, je to dobrý výsledok. Samozrejme som dúfal v o niečo lepší výsledok, aby som pre tím hneď na začiatku vybojoval víťazstvo. Prispôsobiť sa novému prostrediu je však veľmi náročné, najmä pri takej ťažkej rely, takže si myslím, že môžeme byť šťastní. Celý víkend som sa snažil neopúšťať svoju komfortnú zónu, aby som to neprehnal. Uniklo nám to len o kúsok, ale 22 bodov je pre šampionát veľmi dobrých. Počas víkendu prišli okamihy, keď sme sa s vozidlom zžili, ale inokedy som zasa nemal dosť istoty, aby som jazdil až na hrane. Potenciál tohto vozidla je však zrejmý. Jazdu som si skutočne užil a som si istý, že po nejakom spoločne strávenom čase dokážeme skvelé veci.“ **Elfyn Evans (jazdec, vozidlo č. 33)** „Dnes, samozrejme, cítim trochu sklamanie, pretože si myslím, že sme mali šancu túto rely vyhrať. Teraz je to ťažké, pretože keď v rely vediete, máte vyššie očakávania a cieľom sa jednoznačne stáva víťazstvo. Ale vo všeobecnosti to bol dobrý víkend. Bohužiaľ som dnes nemal ten správny pocit, ktorý som potreboval. Veľmi som na to tlačil, ale tempo neprichádzalo tak akosi prirodzene. Nedokázal som správne rezať všetky zákruty, čo nás v celkovom súčte stálo tých pár sekúnd, o ktoré nám víťazstvo uniklo. Stále sa musíme ešte trochu učiť, ale celkovo to nie je zlý začiatok, na ktorom môžeme stavať.“ **Kalle Rovanperä (jazdec, vozidlo č. 69)** „Bol to pekný víkend. Bolo trochu problematické učiť sa s novým vozidlom za týchto podmienok – a myslím si, že podmienky boli tento rok naozaj zložité, pretože sa dosť menili. Stále sa to však zlepšovalo a vždy, keď som si na podmienky trochu zvykol, dokázal som sa o niečo zlepšiť. Počas víkendu som sa toho veľa naučil. Pomôže to, keď hneď v úvode sezóny odjazdíte čistú rely a k tomu tiež pár dobrých bodov.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk


ODPORÚČANÉ



Inzercia

Advertisement

Inzercia