Walkman na kolesách. Zo Sony sa stáva automobilka, jeho Vision-S nás oslovil nielen dizajnom

Sony Vision-S je koncepčný elektromobil, ktorý má za úlohu predstaviť japonskú technologickú spoločnosť aj ako výrobcu automobilov. Zdá sa, že firma má našliapnuté na to stať sa solídnym hráčom na trhu s mobilitou, ak využije svoj potenciál naplno.
Vydané  Text: 
Z amerického Las Vegas k nám prišli zaujímavé správy. O pozornosť vo svete mobility a elektromobilov sa hlási už aj legendárna japonská značka SONY, ktorú poznáme ako výrobcu herných konzol PlayStation, hudobných prehrávačov Walkman, neuveriteľného množstva elektroniky, smartfónov a technológií určených pre biznis. Okrem toho sa firma angažuje vo filmovom priemysle a vôbec presahuje do našich každodenných životov. Teraz, zdá sa, nastal čas na etablovanie sa spoločnosti aj na trhu s elektromobilitou, ktorá má šancu poriadne zatočiť s konvenciami a tradičnými automobilkami. Elektromobil SONY VISION-S pripomína automobily značky Tesla, ale vzhľad je iba začiatkom podobností týchto dvoch spoločností. Obe sú predovšetkým technologickými spoločnosťami, čím sa významne líšia od klasických automobiliek. Tento nie práve nepodstatný detail by mohol byť najvýznamnejším pilierom budúceho úspechu Sony. [Tesle sa táto stratégia vypláca](https://www.autoviny.sk/novinky/120538/tesla-je-druha-najpredavanejsia-znacka-automobilov-v-norsku-prvenstvo-jej-uslo-iba-o-150-vozidiel). Vision-S má vzhľad sedanu s estetikou kupé a skutočne pripomína Teslu Model S. Zaujímavosťou je, že Sony na automobile nepoužilo svoje klasické logo, a to ako vonku, tak ani vo vnútri. Automobil je vybavený početnými kamerami, ktoré v spojení s interiérovými displejmi nahrádzajú spätné zrkadlá. Tieto kamery sa tiež starajú o biometrickú identifikáciu svojho majiteľa, takže ten nemusí k automobilu pristupovať s kľúčom vo vrecku, vlastne kľúč nepotrebuje vôbec. Video (priložené nižšie) od Sony odhaľuje interiér s rozmernými displejmi na prístrojovke a palubovke, zapustené kľučky dverí, trojicu kamier sledujúcich cestu a tiež poukazuje na športové jazdné vlastnosti vozidla. Celkovo sa má na vozidle nachádzať až 33 špičkových senzorov, vrátane obrazových čipov CMOS a autonómna jazda bude dostupná do úrovne 2. Na videu tiež môžeme vidieť krátky záber multimediálneho systému, ktorý očividne využíva softvér Walkman. Ten dnes nájdete v mobilných telefónoch značky Sony ako predinštalovanú aplikáciu na prehrávanie hudby vo vysokej kvalite. Či Sony do elektromobilu implentuje aj podporu pre hranie PlayStation, zatiaľ nevieme. Koncept – alebo ho Sony nazýva, *prototyp* – je vybavený dvomi elektromotormi, pričom každý z nich disponuje maximálnym výkonom až 200 kW. Zdá sa vám to ako prehnaný údaj? Aj nám. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne už za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 239 km/h. Dôležitou skutočnosťou je, že Sony nepracovalo na svojom prvom elektromobile samostatne. Na pomoc si prizvalo aj technologické spoločnosti NVIDIA, Bosch, Qualcomma a Continental.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.