Lexus už pracuje na pohone 4×4 pre hybridy, jazdí s ním prototyp ES

Nový pohon všetkých kolies sa nazýva **E-Axle**. Systém je spojený s hybridnou jednotkou a podobne ako systém E-Four, známy z hybridov značky Lexus, poháňa zadnú nápravu pomocou **dodatočného elektromotora**.
Takáto konfigurácia eliminuje hnací hriadeľ, čo opäť uľahčuje zachovanie priestoru vo vnútri auta.
V systéme **E-Axle** má max. výkon zadného elektromotora predstavovať okolo 80 – 100 kW, čiže až 135 koní. V súčasnosti produkuje hybridný pohon predných kolies celkový výkon 218 koní.

### Debut už čoskoro
Inžinieri spoločnosti Lexus predpokladajú, že nový pohon 4×4 E-Axle sa dostane do vozidiel japonského výrobcu začiatkom budúceho desaťročia. Použitie modelu ES ako prototypu naznačuje, že bude jedným z prvých áut, ktoré budú vybavené takouto technológiou. Japonskí novinári, ktorí už mali možnosť testovať sedan s novým pohonom zdôrazňujú, že autom nielen jazdí s istotou, ale dáva aj pocit väčšej sily.

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk