Aktuality

Pozrite sa pod kapotu hybridného Superbu: Kam sa stratilo logo Škody či VW?

Superb iV je hybridná verzia populárneho liftbacku od značky Škoda. Mali sme ju možnosť vidieť aj na autosalóne vo Frankfurte, kde sa postarala o veľmi slušnú pozornosť návštevníkov. Nie je sa čomu čudovať, veď Superb je nielen vizuálne atraktívne vozidlo, najmä po aktuálnom facelifte, ale aj predmetom záujmu širokého spektra zákazníkov.

Po facelifte sa nový Superb vôbec prvýkrát vo svojej histórii predviedol aj vo variante Scout, ktorý z neho spravil takmer-terénne kombi, objektív nášho kolegu Rudolfa Baneckého sa však obrátil práve na hybridný Superb iV.

Hybridná Škoda Superb iV (foto: Rudo Banecký, Frankfurt 2019)

Vo fotogalérii si môžete pozrieť detaily, vrátane toho, čo nájdete pod prednou kapotou. Zaujímavosťou je, že na spaľovacom agregáte už nenájdete tradičné logo Škody, pod ktorým je za bežných okolností skryté logo koncernu Volkswagen.

Logo tu dokonca nie je žiadne, čo nás celkom prekvapilo.

Hybridná Škoda Superb iV (foto: Rudo Banecký, Frankfurt 2019)

Dojazd, výkon a batérie

Plug-in hybrid Škoda Superb iV je vybavený benzínovým motorom a doplnkovým elektrickým pohonom prevzatým z Volkswagenu Passat GTE. Jedná sa o benzínový motor s max. výkonom 115 kW (156 k) a elektrický motor s max. výkonom 160 kW (218 k). Maximálny krútiaci moment pohonného systému je dovedna 400 Nm. Lithium-iontový akumulátor je uložený v podlahe pred zadnou nápravou a má kapacitu 13 kWh. Umožňuje čisto elektrický dojazd až 55 kilometrov, to platí podľa metodiky WLTP, čím je Superb iV totožný s hybridným Passatom GTE. Celkový dojazd hybridného Superbu je pôsobivých 850 kilometrov.

Ako hybrid má Superb batožinový priestor s objemom 485 litrov v prípade liftbacku, v kombi je to 510 litrov. Ostatné verzie vozidla bez elektrifikovaného pohonu majú kufor väčší o 140 a 150 litrov. Rovnako ako aj doteraz, Superb sa bude dať zakúpiť v úrovniach výbavy Ambition, Style, Laurin & Klement a Sportline.

Vyrábať sa začne v závode v Kvasinkách koncom tohto roku a do predaja príde začiatkom budúceho roka.

Prečítajte si aj:


Toto je nová Škoda Superb oficiálne! Aj ako hybrid iV!

ERIK STRÍŽ


Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.