Najkontroverznejšie reklamy Volkswagenu: Sú naozaj také poburujúce?

Už niekoľkokrát sa stalo, že zakázali reklamu od Volkswagenu pre jej neprijateľný obsah. Tá posledná bola zakázaná pre údajné ponižovanie žien. Ktoré ďalšie reklamy mali rovnaký osud a prečo boli zakázané?
Vydané  Text: 
### Polo a teroristický atentátnik V tejto staršej reklame na Volkswagen Polo prichádza terorista pred kaviareň, kde sa pokúsi v aute o odpálenie bomby. Tá však vybuchne iba v jeho aute, za čím nasleduje slogan „Malý, ale húževnatý.” Za zmienku tiež stojí, že krátko pred príchodom pred kaviareň je záber na ženu s dieťaťom, ktorá v nej sedí. Či už je to čierny humor alebo zúfalý pokus zaujať, treba uznať, že táto reklama je už naozaj cez. ### Amarok a nebezpečná jazda v teréne O kontroverznosti reklamy na Volkswagen Amarok by sa síce dalo polemizovať, ale austrálske úrady v tom mali jasno. V reklame je šofér podnecovaný k nebezpečnej jazde a nabáda ho k tomu, aby si vyskúšal autom preskočiť nespevnené časti cesty či predbiehať dva kamióny naraz. Po zákaze vysielania reklamy v Austrálii sa automobilka rozhodla otočiť celú situáciu na zábavu a nahradila “kontroverzné” časti reklamy animáciami a detskými modelmi autíčok, ktoré ukazujú pôvodné scény z reklamy. **Aj táto verzia reklamy však bola zakázaná**! ### Stereotypné zobrazenie ženy Najnovšie bola zakázaná reklama od automobilky vo Veľkej Británii, a to kvôli údajnej rodovej nevyváženosti. Podtitulom reklamy je, že ak sa dokážeme prispôsobiť, môžeme zvládnuť čokoľvek. Ako príklad je v reklame zobrazený hendikepovaný športovec a tiež žena, ktorá pripravuje raňajky a kočíkuje dieťa v parku. A práve toto stereotypné vyobrazenie ženy ako tej, čo sa stará o domácnosť a rodinu, bolo pre Britov príliš poburujúce. Na úrad prišli **tri sťažnosti** na to, že zatiaľ čo muž je v reklame zobrazený ako dobrodruh, žena je iba gazdinou v domácnosti. Aj keď sa Volkswagen voči sťažnostiam odvolal, nepomohlo to a reklama sa v Británii vysielať nebude. Avšak ako to už býva, aj zlá reklama je reklama a tak síce nemôže byť vysielaná v televízii, na internete sa šíri o to viac.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk