Pretekársky Yaris mieri do Nemecka s vysokým sebavedomím

Toyota Yaris WRC sa vracia na asfalt v 10. kole sezóny 2019, kde budú jazdci Ott Tänak, Jari-Matti Latvala a Kris Meeke v termíne od 22. do 25. augusta čeliť nástrahám rozmanitých ciest Nemeckej rely. Tänak ako čerstvý víťaz Fínskej rely bude bojovať o svoje tretie víťazstvo v Nemecku už tretí rok po sebe s cieľom zvýšiť svoj momentálne 22-bodový náskok v šampionáte súťažných jazdcov.
Vydané  Text: 
Nemecká rely ponúkne tri odlišné typy úsekov – úzke a kľukaté cesty medzi vinicami nad riekou Moselou, notoricky náročný vojenský priestor Baumholder s často sa meniacimi povrchmi a rýchle, úzke vidiecke cesty okolo servisného parku pri jazere Bostalsee v Sársku. Premenlivé počasie navyše ešte viac komplikuje voľbu obutia a nastavenia vozidla. Pretekári tento rok štartujú zo servisného parku a **začínajú úvodnou rýchlostnou skúškou vo štvrtok večer** na okolitých cestách, ktoré už poznajú z cvičných jázd. Piatkové úseky sa zhodujú s minulým ročníkom a majú podobu dvoch okruhov zahŕňajúcich dvojicu rýchlostných skúšok vo viniciach a cestný okruh Wadern-Weiskirchen na ceste späť do servisného parku. **Sobota má nový formát** a začína sa dvomi rannými rýchlostnými skúškami na okresných cestách, vždy prechádzaných dvakrát, po ktorých nasledujú dva okruhy okolo Baumholderu vrátane úseku na ploche Panzerplatte s dĺžkou 41,17 km, medzi ktoré je vložený 15-minútový servis. V nedeľu potom súťaž zakončujú dve opakované rýchlostné skúšky vo viniciach. [GALLERY id=29973] **Tommi Mäkinen (šéf tímu)** „Náš fantastický výsledok vo Fínsku bol mimoriadne dôležitý pre oba šampionáty, a tak všetci veríme, že naň dokážeme nadviazať aj v Nemecku. Vlani sa nám tam darilo, Ott v minulých dvoch sezónach tento podnik dokonca vyhral, takže ako tím vidíme naše šance veľmi nádejne a dúfame v ďalší skvelý výsledok. Na tejto rely číha na jazdcov veľa nástrah, či už vo viniciach alebo na cestách v priestore Baumholder, takže musíte skrátka svojmu vozidlu dôverovať a plne sa sústrediť, aby ste neurobili chybu.“ **Ott Tänak (jazdec, vozidlo č. 8)** „Rely v Nemecku mám, samozrejme, veľmi rád. Spolu s Martinom sme tam dvakrát po sebe zvíťazili a naším tohtoročným cieľom je zvýšiť tento počet na tri. Určite to nie je ľahká rely; myslím, že minulý rok to bolo jedno z najťažších víťazstiev v mojej súťažnej kariére. Konkurencia bola dosť silná, a tak som musel hneď od začiatku značne tlačiť na pílu. Toľko rôznych povrchov v rámci jednej rely je pre jazdca veľká výzva – aby dokázal ísť rýchlo na všetkých povrchoch a neurobil pritom žiadnu chybu. Vieme, že dôležitú rolu často hrá aj počasie, ale to je veľmi ťažké predpovedať.“ **Jari-Matti Latvala (jazdec, vozidlo č. 10)** „Je skvelé, že sme sa vo Fínsku dostali na stupne víťazov. Pred podnikom v Nemecku sa tak cítim pokojnejší. Vlani sme siahali dokonca po druhom mieste; posledný deň nás síce zastavil jeden problém a museli sme odstúpiť, ale aspoň vieme, že tam dokážeme byť silní. Veľmi sa teším, až zistíme, ako na tom sme, a súčasne verím, že dokážeme opäť bojovať o pódium. Posledná asfaltová súťaž na Korzike bola pre mňa ťažká, ale už sme na tom značne zapracovali pri našom testovaní v Nemecku pred Fínskou rely. Čoskoro sme odladili aj zatáčanie, a tak som mal z vozidla veľmi dobrý pocit.“ **Kris Meeke (jazdec, vozidlo č. 5)** „Po sérii pretekov na šotoline sa už zas teším na asfalt. Z doterajších jázd s Yarisom WRC na asfalte mám skvelý pocit, tak snáď to bude platiť aj v Nemecku. Tento podnik je vždy dosť náročný vzhľadom na tri rôzne typy terénu, a navyše sa tam medzi rýchlostnými skúškami často môže zmeniť počasie. Ale je to rely, kde sa mi v minulosti darilo, a tak úprimne dúfam, že dokážem pre tím zajazdiť dobrý výsledok.“ **Ako prebiehal minulý ročník?** Ott Tänak s tímom TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) nadviazal na triumfálny výsledok na Fínskej rely skvelým víťazstvom v Nemeckej rely, vôbec prvým víťazstvom na asfalte s Toyotou Yaris WRC. Podobne ako vo Fínsku vybojoval tím dve pódiové umiestnenia; Esapekka Lappi skončil tretí. Jari-Matti Latvala vyrážal do posledného dňa na celkovo tretej pozícii, ale pre poruchu hydraulického čerpadla musel odstúpiť.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.