Aktuality

Nová technológia motorov CVVD: Čo prináša a kedy ju začneme používať?

CVVD znamená Continuous Variable Valve Duration, teda nepretržítá variabilná doba trvania otvorenia ventilu.

Čo nová technológia vylepšuje?

Podstatou technológie je, že na rozdiel od predchádzajúcich technológií časovania ventilov CVVT a CVVL nemohli regulovať trvanie otvorenia ventilov, pretože časovanie ventilov bolo podriadené časovaniu ventilového rozvodu. Novinka dokáže regulovať časovanie otvorenia ventilov a reagovať tak na aktuálne jazdné situácie. Okrem toho systém priameho vstrekovania paliva dosahuje tlak až 350 barov, čo je o rovných 100 barov ako v súčasnej generácii motorov 1,6 T-GDi.

Napríklad keď vozidlo udržuje konštantnú rýchlosť a vyžaduje nízky výkon motora, CVVD otvorí sací ventil od stredu po koniec kompresného zdvihu. To pomáha zlepšiť spotrebu paliva znížením odporu spôsobeného kompresiou.

Keď je požadovaný vysoký výkon motora, sací ventil je na začiatku kompresného zdvihu zatvorený, aby sa maximalizovalo množstvo vzduchu použitého na expanziu, čím sa zvýši krútiaci moment na zlepšenie akcelerácie.

Nižšia spotreba, vyšší výkon, nižšie emisie

Jedným z podnetov na vývoj novej technológie bolo aj dosiahnutie vyššej účinnosti klasického spaľovacieho motora. S CVVD dokáže 1,6-litrový motor dosahovať maximálny výkon vyšší o štyri percentá, pričom spotreba paliva klesne o päť percent a emisie až o dvanásť percent. Okrem toho sa vďaka použitiu pohyblivých častí motora s nízkym trením dosiahlo zníženie trenia až o 34 percent.

CVVD nie je motor samotný, ale iba technológia v ňom. Vôbec prvý motor, ktorý bude túto technológiu využívať, bude dobre známy benzínový agregát s turbom 1,6 T-GDi. Verzia s technológiou CVVD dostane celý názov Smartstream G1.6 T-GDi. Tento 16-ventilový motor disponuje maximálnym výkonom 135 kW (180 koní) a max. krútiacim momentom až 265 Nm. Motor je tiež prvým, ktorý použije technológiu pre recirkuláciu výfukových plynov s nízkym tlakom LP EGR.

Kedy príde na trh?

Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi bude použitý v modeli Hyundai Sonata Turbo, ktorý bude uvedený na trh v druhej polovici tohto roka. Pôjde tak o prvý zo série vozidiel Hyundai a Kia s novou technológiou a motorom. Informácie o prvom vozidle Kia, ktoré majú byť vybavené týmto motorom, budú zverejnené neskôr v čase uvedenia vozidla na trh, uvádza tlačová správa.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

Test Renault ZOE druhej generácie: Najazdili sme viac, ako avizuje výrobca

Renault Zoe sa pred niekoľkými dňami dočkal zásadnej modernizácie. Tretia generácia priniesla nielen evolučne vylepšený zovňajšok, ale aj významne lepší interiér a tiež výkonnejšie akumulátory schopné zabezpečiť dlhší dojazd. My sme nedávno otestovali Zoe v jeho druhej generácii, ktorú budete aj naďalej vidieť v showroomoch a možno aj v bazároch. Stojí za to, aby ste začali zvažovať kúpu?