TOP 10 najväčších výrobcov áut na svete (aktuálne čísla)

Prinášame nanajvýš aktuálny rebríček 10 najväčších výrobcov a predajcov áut.
Vydané  Text: 

Reputácia značky je jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré robia výrobcov automobilov úspešnými. S tým však súvisí aj kvalita, spoľahlivosť, cena, či bezpečnosť auta. Ktorých 10 automobiliek z toho vychádza najlepšie a majú tak stabilné miesto na trhu? Poradie automobiliek bolo urobené na základe ich celosvetového predaja v roku 2018. Okrem oficiálnych čísel pripájame aj zopár zaujímavostí o každej značke. ### 10. Suzuki **Počet predaných automobilov: 3 213 224** Japonská automobilka založená v roku 1909 funguje pod vedením Osamu Suzukiho a okrem áut vyrába napríklad aj invalidné vozíky. Je štvrtým najväčším výrobcom áut v Japonsku a pokrýva trhy v 190 krajinách sveta. Je tiež najväčším výrobcom miniáut v Japonsku, ktoré sú tam veľmi populárne. Zakladateľ značky Michio Suzuki vyrastal na dedine, pre ktorú bolo typické tkáčstvo a jeho prvým vynálezom bol vylepšený tkací stroj. ### 9. PSA Automobiles **Počet predaných automobilov: 4 125 683** Francúzsky koncern združujúci značky Peugeot a Citroën funguje od roku 1976. Okrem automobilov a nákladných áut vyrába aj bicykle a motorky. Od roku 2016 sa stal súčasťou spoločnosti aj Opel a pod vedením Carlosa Taversa má veľké plány stať sa európskym lídrom na trhu. ### 8. FIAT Chrysler Automobiles **Počet predaných automobilov: 4 840 664** Taliansko-americký výrobca pôsobí od spojenia FIATu a Chrysleru v roku 2014 na oboch trhoch a je považovaný za člena veľkej trojky amerických výrobcov áut so 159 výrobnými zariadeniami na svete. Sídlo spoločnosti je v Londýne a riaditeľom koncernu je Michael Manley.

AKTUÁLNE: FIAT sa spája s Renaultom! Čo prinesie svadba gigantov?

O možnom spojení automobiliek Renault-Nissan-Mitsubishi s koncernom FIAT Chrysler sa v zákulisí už nejaký ten čas hovorilo. Dnes však vyšli na povrch prvé oficiálne informácie, ktoré tieto špekulácie potvrdzujú. **Návrh na spoluprácu podal francúzskemu výrobcovi automobilov práve FIAT.** Taliani navrhujú vytvoriť zatiaľ nešpecifikovaný druh spolupráce, v ktorom by každá strana disponovala rovnakým podielom. V tomto čase... Prečítať celé

### 7. Honda Motor Company **Počet predaných automobilov: 5 265 125** Ďalší japonský výrobca áut funguje na trhu od roku 1948 a jej zakladateľom je Soichiro Honda, ktorý kedysi pretekal na autách a založenie vlastnej značky bolo splnením jeho sna. Dodnes si to značka pripomína sloganom “The power of dreams”, v preklade sila snov. Začínala s výrobou motorov do motorizovaných bicyklov, v súčasnosti sa zameriava najmä na výrobu elektromobilov, keďže cieľom Hondy je do roku 2030 vyrábať až tri štvrtiny svojich áut s elektrickým pohonom. ### 6. Ford Motor Company **Počet predaných automobilov: 5 734 306** Najznámejšia americká značka automobilov je zároveň najväčšou rodinnou spoločnosťou na svete, keďže od svojho vzniku v roku 1903 je vedená ľuďmi, ktorí sú v priamom príbuzenskom vzťahu s jej zakladateľom Henrym Fordom. Prvý automobil, ktorý Henry Ford skonštruoval, mal 4 kolesá z bicykla a motor so štyrmi konskými silami. Namiesto volantu mal páku a chýbala mu spiatočka.

Test Ford Ranger WildTrak: Kúsok Ameriky na každý deň

Jazdili sme najpredávanejší pick-up v Európe. Čím sa môže Ford Ranger vo výbave WildTrak chváliť a v kde sme odhalili jeho nedostatky?

### 5. Hyundai Group **Počet predaných automobilov: 7 507 945** Najväčší výrobca automobilov v Južnej Kórei združuje spoločnosti z rôznych odvetví a má teda v ponuke rôznorodé produkty, napríklad jachty alebo audiotechniku. Názov Hyundai v preklade znamená moderný, čo značí cieľ spoločnosti vynikať na technicky zameranom trhu. Hyundai Group funguje od roku 2000 a v súčasnosti na jeho čele stojí Chung Mong-koo.

Slovenský Hyundai má nového prezidenta, je ním YoungJin Lee

Alexa Kima, ktorý prijal výzvu šéfovať českému Hundaiu, nahradil od 13. mája pán YounJin Lee. Slovenský Hyundai je organizačnou zložkou Hyundai Motor Czech, s.r.o.

Inzercia

### 4. General Motors **Počet predaných automobilov: 8 786 987** Okrem výroby áut sa spoločnosť venuje aj poskytovaniu finančných služieb. V roku 2018 bola spoločnosť zaradená na 10. miesto najväčších amerických korporácií podľa tržieb. Patria pod ňu značky ako Chevrolet, Cadillac či Hummer. Väčšina áut je vyrábaných v Amerike, má však svoje výrobné závody aj v Ázii. Na čele spoločnosti stojí žena – Mary Barra. ### 3. Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance **Počet predaných automobilov: 10 360 992** Ide o najdlhšie trvajúcu medzikultúrnu alianciu výrobcov áut s pôsobením od roku 1999. Aliancia týchto troch značiek uzavrela koncom roka 2018 partnerstvo s Google s plánom vložiť operačný systém Android do svojich vozidiel a poskytnúť tak ich užívateľom čo najlepšie technológie. ### 2. Toyota Group **Počet predaných automobilov: 10 520 655** Pod touto skupinou sa vyrába 5 značiek automobilov, ale tiež priemyselné zariadenia a samostatné automobilové súčiastky. Spoločnosť založil v roku 1937 Kiichiro Toyoda, avšak názov bol pozmenený tak, aby „prinášal viac šťastia“. Dnes na jej čele stojí Akio Toyoda. ### 1. Volkswagen Group **Počet predaných automobilov: 10 830 625** Iba pomerne malý rozdiel v porovnaní s Toyota Group robí z nemeckého koncernu Volkswagen Group najpredávanejšieho výrobcu automobilov na svete. Vo svojom portfóliu má 12 značiek zo siedmich európskych krajín. Pôvodný Volkswagen bol prevádzkovaný organizáciou Deutsche Arbeitsfront. Spoločnosť však bola počas 2. svetovej vojny zbombardovaná a neskôr znovupostavená a vedená Britmi.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé