Opel šokuje! Grandland X dostane až 300 koní a pohon 4×4

Automobilky elektrifikujú všade, kde sa len dá. Okrem zníženia emisných noriem sa niektoré značky pokúšajú svoje modely prostredníctvom novej techniky ešte o niečo zatraktívniť. **Zabiť dve muchy jednou ranou sa podarilo automobilke Opel, ktorá dopĺňa Grandland X o plug-in hybridnú verziu.** Toto populárne SUV nižšej strednej triedy doteraz trpelo tým, že zákazníkom neponúkalo možnosť pohonu… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Automobilky elektrifikujú všade, kde sa len dá. Okrem zníženia emisných noriem sa niektoré značky pokúšajú svoje modely prostredníctvom novej techniky ešte o niečo zatraktívniť. **Zabiť dve muchy jednou ranou sa podarilo automobilke Opel, ktorá dopĺňa Grandland X o plug-in hybridnú verziu.** Toto populárne SUV nižšej strednej triedy doteraz trpelo tým, že zákazníkom neponúkalo možnosť pohonu všetkých štyroch kolies a k dispozícii bol len elektronický trakčný systém na prednej náprave. Navyše, najsilnejší agregát v ponuke dosahoval maximálny výkon „len“ 130 kW (177 k), čo je menej ako v prípade niektorých konkurentov. **Riešením má byť práve spomínaná plug-in hybridná sústava nazývaná ako Hybrid4,** ktorá sa bude skladať z benzínového motora 1.6 Pure Tech s výkonom 147 kW (200 koní) a dvoch elektromotorov (80 kW). Jeden z nich bude pritom uložený priamo vo vnútri automatickej prevodovky a druhý má suplovať funkciu tradičného pohonu 4×4. Výsledkom je rovných 300 koní (221 kW), a keďže ide o plug-in hybrid, auto by mohlo mať výrazne nižšiu spotrebu paliva a emisií. Lítium-iónový akumulátor s kapacitou 13,2 kWh má dodávať šťavu elektromotorom až do vzdialenosti 50 km. **Opel tvrdí, že kombinovaná spotreba by mala klesnúť až na vozidlo vykazuje 2,2 l/100 km.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.