Aktuality

CUPRA predstavuje najkrajšie SUV tohto roka! Pod kapotou skrýva viacero prekvapení:

Napriek tomu, že automobilka CUPRA označuje novinku Formentor len za koncept pre ženevský autosalón, k sériovému vyhotoveniu nemá veľmi ďaleko. Novinka zaujme na prvý pohľad najmä dynamickým vzhľadom. Nechýbajú ostré hrany, dlhá a nízko položená predná kapota či štýlové LED svietenie, veľkým prekvapením je použitie kruhových hmlových svetlometov. Zboku prezrádza Formentor svoj offroadový charakter, bohaté oplastovanie sa potom plynulo napája na zadnú časť, kde zaujmú spojené reflektory a až 4 koncovky výfuku. Štúdia Formentor je o niečo nižšia ako sériový model CUPRA Ateca, čo zvýrazňuje jej športový charakter.

CUPRA Formentor

„Výrazný dizajn štúdie CUPRA Formentor je založený na perfektných proporciách, výrazných líniách, modelovaných plochách a elegantnej farebnej koncepcii. Som presvedčený, že CUPRA Formentor vyvoláva nefalšovanú túžbu,“ povedal Alejandro Mesonero-Romanos, riaditeľ dizajnu.

Expresívny dizajnový jazyk bol použitý aj pri návrhu interiéru, ktorý sa zásadne odlišuje od akýchkoľvek predchádzajúcich modelov značiek CUPRA a SEAT. Pri otvorení dverí sa rozsvieti unikátne uvítacie osvetlenie, ktoré zvýrazní kožený športový volant a škrupinové sedadlá. Kokpit doslova obopína vodiča a spolujazdca vpredu, horizontálne členený prístrojový panel plynulo prechádza do výplní predných dverí. Prvky z tmavého chrómu a lesklé čierne akcenty dodávajú kabíne vzhľad premium. Karbónové operadlá škrupinových sedadiel symbolizujú ľahkosť a športový charakter. Vodič štúdie CUPRA Formentor sedí nižšie, v ergonomickejšej polohe.

CUPRA Formentor

Všetky dôležité informácie sa vodičovi prehľadne zobrazujú na digitálnom združenom prístroji, navigačný systém má panoramatický dotykový displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10”). Tento displej, odsadený od hornej časti prístrojového panelu, súčasne slúži na ovládanie množstva funkcií vozidla a digitálnej konektivity posádky. Zaujímavé veci sa pritom odohrávajú aj pod kapotou. Koncept v sebe ukrýva plug-in hybridné ústrojenstvo s vysokým výkonom na úrovni 180 kW (245 k). Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii s relatívne veľkou kapacitou, ktorá sa dá nabíjať aj z vonkajšieho zdroja, má CUPRA Formentor dojazd s rýdzo elektrickým pohonom do 50 km podľa novej metodiky WLTP (čo predstavuje ekvivalent približne 70 km v cykle NEDC).

CUPRA Formentor

Elektromotorom pomáha aj klasický spaľovací agregát TSI, ktorého technické údaje zatiaľ neboli presne špecifikované. Samotný prenos výkonu na prednú nápravu zabezpečuje dvojspojková automatická prevodovka DSG. Napriek tomu, že Formentor je viac štýlovým crossoverom než plnohodnotným SUV, elektrický pohon má zaručovať náhon aj na zadnú nápravu.

CUPRA Formentor bude mať premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne, kde bude mať verejnosť možnosť po prvý raz vidieť štúdiu, poskytujúcu výhľad na budúcnosť športovej značky.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie