Citroën C5 Aircross: ceny, výbavy a motory pre slovenský trh

Citroën C5 medzičasom zásadným spôsom zmenil charakter, z krásneho liftbacku a kombi sa stalo stredne veľké SUV s prívlastkom Aircross a rozhodlo sa dobyť trhy výnimočným komfortom. Automobil si napriek základom z Peugeotu osvojil dizajnový jazyk automobilky Citroën, ktorý predviedol do veľkých rozmerov.
Automobil má úctyhodné rozmery (dĺžka 4 500 mm, šírka 1 840 mm, výška 1 670 mm) a svetlú výšku 230 mm, je vybavené tlmičmi s hydraulickými dorazmi a príznačné vzduchové panely Airbump interpretuje v podobe, ktorá nepôsobí gýčovo alebo nevskusne. Práve naopak, pýtame sa, že prečo s týmto doplnkom v SUV neprišiel niekto ešte skôr.

Predná maska SUV je výrazná kaskádovitá, vizuálne dominantné denné LED svietenie zapracované do horizontálnych pásov plynulo prechádza do loga automobilky. V nižšie uloženej horizontálne sú stretávacie a diaľkové svetlomety a efektne skrytá maska chladiča, hmlové svetlomety našli miesto až tesne nad spodnou hranou. Spoločne s ďalšími detailmi sú predné partie členité, pôsobia moderným dojmom aj napriek tomu, že tento dizajnový koncept je starý už štyri roky.

Interiér zreteľne prezrádza príbuznosť s ostatnými modelmi značky Citroën, najmä volant a palubná doska s príznačnými výduchmi klimatizácie sme už predtým videli. C5 Aircross však v porovnaní s ostatnými modelmi ponúka viditeľne viac priestoru, vysoký stredový tunel. Volič automatickej prevodovky má moderný tvar, vedľa neho nachádzame otočný volič pre výber jazdného režimu a lakťová opierka svojimi rozmermi pripomína tie vo väčších SUV-čkach.
Na stredovom paneli sa našiel priestor aj pre indukčnú nabíjaciu stanicu, poctivé tlačidlá na ovládanie klimatizácie a priamo pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s 12-palcovým displejom. Centrálny dotykový displej, na ktorý dosiahne aj spolujazdec, má uhlopriečku osem palcov.


**Základná cena nového C5 Aircross prestavuje 21 490 eur**, s uvádzacími bonusmi tesne pod 20-tisíc. Ak by ste mali záujem o vozidlo **v najvyššej výbave, pripravte si 33 490 €**. Základná výbava LIVE v uvedenej cene ponúkne motor PureTech 130 S&S a manuálnu prevodovku, za automatickú 8-stupňovú si priplatíte štyritisíc eur. Najvyššia výbava SHINE ponúka motor BlueHDi 180 S&S a osemstupňový automat.
Za **najlacnejší naftový motor BlueHDi 130 S&S** zaplatíte minimálne 23 490 € (cena bez aktuálneho bonusu 1 500 eur). Prostrednou úrovňou výbavy je už tradične FEEL, jednotlivé motorizácie v tejto výbave kúpite za ceny od 23 490 do 29 490 eur.
Slovenská ponuka motorizácií zahŕňa 3- a 4-valcové benzínové a naftové **motory s maximálnymi výkonmi v rozpätí 96 až 130 kW** (131 až 177 k), okrem benzínového trojvalca majú všetky motory k dispozícii aj automatické prevodovky. PureTech 180 S&S sa dokonca predáva výhradne s automatom. Manuálny variant disponuje šiestimi prevodovými stupňami.
Jedná sa o motory s nasledovným charakteristikami:
Podľa tlačovej správy výrobcu bude C5 Aircross prvým vozidlom od Citroënu s plug-in hybridným pohonom (PHEV), správa avizuje ako termín uvedenia na trh koniec roka 2019. Podrobnosti k cenám jednotlivých motorizácií a výbav nájdete na webstránke slovenského Citroënu.
### TECHNICKÉ ÚDAJE
**Dĺžka**: 4 500 mm
**Šírka**: 1 840 mm
**Výška**: 1 670 mm (so strešnými nosičmi)
**Rázvor**: 2 730 mm
**Svetlá výška**: 230 mm
**Objem batožinového priestoru**: 580 až 720 dm3, po sklopení zadných sedadiel 1 630 dm3

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk