Ako správne napísať inzerát? Týmto chybám sa vyhnite!

Slovenský internet je plný nepodarených inzerátov, z ktorých sme od smiechu neraz padali do kolien. A keďže každý deň pribúdajú nové, rozhodli sme sa spísať tie najvážnejšie chyby, ktorým je lepšie sa pri vytváraní inzerátov vyhnúť.
Vydané  Text: 

**1. Fotografie** Auto najrýchlejšie predáte vtedy, keď má potenciálny zákazník možnosť si už z domu overiť jeho približný technický stav. Vyhnete sa tak zdĺhavej komunikácii, ktorá pravdepodobne aj tak skončí pri žiadosti o zaslanie nejakého obrazového materiálu. Fotografie zvyknú pridávať na dôveryhodnosti, efekt však môže byť aj opačný. Častokrát za to môžu najmä majitelia, ktorí uverejnením nepodarených fotiek dávajú najavo, že im na predaji veľmi nezáleží. – Pri fotografovaní nemusíte používať najdrahšie výdobytky techniky, stačiť vám bude mobilný telefón. Pred samotným fotením predávané auto umyte a povysávajte, v interiéri nenechávajte žiadne odpadky. – Odporúčame vám tiež odmontovať všetky prvky domáceho tuningu a priblížiť tak vzhľad čo najviac k továrenskému stavu. To kradnuté krídlo z Airbusu ani čínske chrómové lišty za 50 centov nikoho nezaujímajú a zbytočne znižujú hodnotu auta. Záujemca si totiž môže ľahko domyslieť, akým spôsobom sa s autom počas života zaobchádzalo. – Foťte zásadne cez deň. Pri dobrom svetle nielenže vyzerá auto lepšie, ale netrpí ani kvalita záberov. Pred stlačením spúšte si nezabudnite vyčistiť objektív! – Zavážiť môže aj správny výber miesta, kde budete auto fotografovať. Najideálnejšie je odfotiť auto na vlastnom pozemku pred domom. Pokiaľ bývate na sídlisku, nájdite si prázdne parkovisko s nerušivým pozadím, aby na fotografiách auto vyniklo. – Výsledné fotografie neupravujte! Ani filter Lo-Fi nezlepší stav vašej „jazdenky“, jeho použitie v inzerátoch môže pôsobiť gýčovo.
**2. Popis** Jedna veta nestačí! Čím viac údajov poskytnete priamo v inzeráte, tým menej sa budete musieť zapodievať informačnými telefonátmi. – Nezabudnite spomenúť celý názov auta, rok výroby, pôvod a prípadné modifikácie. Z technických informácií bude každého zaujímať druh a objem motora či počet najazdených kilometrov. Úplne najlepšie je zverejniť aj názov konkrétnej výbavy, ktorá sa v aute nachádza. – Vyhnite sa gramatickým chybám a uistite sa, že všetky podané informácie sú napísané správne. K dobrému pocitu neprispievajú ani frazeologizmy typu „TOP stav!!!“, za ktorými väčšinou nasleduje rovnako populárne „Treba vidieť…“. – Najlepší dojem zanechávajú faktické inzeráty s minimom emocionálnych výlevov. Určite nepíšte o zážitkoch, ktoré ste s autom prežili alebo aká to bola pre vás srdcová záležitosť. – Zverejnenie VIN čísla uľahčí prácu nielen záujemcom pri zisťovaní informácií, ale aj vám. Vyhnete sa tak zbytočným telefonátom.
**3. Kontaktné údaje** – Pokiaľ nie ste korunným svedkom alebo hľadaným zločincom, odporúčame vám zverejniť v inzeráte aj vaše reálne meno a telefónne číslo. Dáte tým svetu najavo, že nemáte čo skrývať a vami poskytnuté informácie sú pravdivé.



**TAKTO TO NEROBTE:**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.