
Schéma výmeny energie medzi budovou a elektromobilom (zdroj: Mitsubishi)
V holandskom meste Zaandam existuje kancelárska budova spoločnosti ENGIE, ktorá je, okrem štandarnej elektrickej siete, napájaná aj dobíjacími stanicami pre elektromobily typu V2X. Projekt podobný V2G od Nissanu tentokrát realizuje aj automobilka Mitsubishi s cieľom zistiť, či je takýto koncept výmeny energie reálny a užitočný.
Ako uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe, dobíjacia stanica V2X od Hitachi je prvým zariadením svojho druhu, ktoré dokáže nielen dobíjať elektromobily, ale tiež púšťať energiu späť do siete budovy či verejnej rozvodnej siete, a tak podľa potreby slúžiť na rôzne účely (kW, ΔkW, kWh a VAR). Okrem toho sa dobíjacia stanica môže pripojiť priamo na fotovoltaické panely a externé úložisko energie, čo dáva priestor k oveľa účinnejšiemu zásobovaniu budov elektrickou energiou.