
Technologická spoločnosť Continental pracuje na automatickom systéme, ktorý bude vodiča varovať pred rizikom vzniku akvaplaningu. Takáto strata kontaktu pneumatiky s vozovkou, spôsobená extrémne vysokou vrstvou vody, dramaticky znižuje možnosť ovládať automobil a predstavuje významné nebezpečenstvo nehody.
V budúcnosti na túto hrozbu v predstihu upozorní výstražný systém využívajúci dáta z kamier a snímačov v pneumatikách. To znamená, že vodič bude môcť dostatočne vopred upraviť rýchlosť.
Taktýto výstražný systém je obzvlášť dôležitý pre autonómne vozidlá, ktoré sa musia akvaplaningu vyhnúť bez skúseností, aké má človek za volantom. Spoločnosť Continental považuje varovanie pred rizikom akvaplaningu, určené ako pre vodičom riadené, tak pre autonómne vozidlá, za ďalší krok na ceste k dosiahnutiu cieľa programu Vision Zero – cestnej doprave bez nehôd.

Hlavnou súčasťou výstražného systému pred akvaplaningom sú kamery
Akvaplaning vzniká, keď pneumatika nedokáže pomocou kanálikov, drážok a lamiel odviesť všetku vodu zo styčnej plochy s vozovkou. Dôležité je preto odhaliť, že sa na ceste nachádza veľké množstvo vody. K tomu Continental využíva zábery zo širokouhlých kamier, ktoré sú nainštalované v spätných zrkadlách, maske chladiča a na zadnej časti vývojových vozidiel. "V okamihu, kedy je na ceste naozaj veľa vody, zábery z kamier zaznamenávajú špecifické vzory jej rozstreku, ktoré majú kvôli vytlačovaniu pneumatikou odlišnú charakteristiku. Vďaka tomu môžeme odhaliť akvaplaning v jeho ranej fáze," vysvetľuje Bernd Hartmann, projektový manažér z frankfurtskej pobočky spoločnosti Continental.