Najluxusnejší z luxusných: nový Maybach sa predvedie na autosalóne v Ženeve

Na toto nebude stačiť ani priemerná slovenská hypotéka.
Vydané  Text: 

Keď pred niekoľkými rokmi Mercedes-Benz predstavil novú generáciu limuzín triedy S, jednak si tak získal pozíciu lídra vo svete luxusných limuzín svojej kategórie, okrem toho vytvoril dobrý základ pre znovuoživenie značky Maybach.

Maybach sa tak dostal na úroveň značky AMG – je akousi doplnkovou výbavou automobilov, ktoré sa vyrábajú sériovo, avšak s priam dramatickým vplyvom na ich charakter. Tento krok, teda upustenie od samostatnej značky a jej zaradenie pod modelovú paletu Mercedes-Benzu, sa nepochybne vyplatilo: veď od uvedenia na trh v roku 2015 bolo vyexpedovaných už viac ako 25-tisíc vozidiel Mercedes-Maybach triedy S a v roku 2017 bolo každé desiate predané vozidlo Triedy S značky Mercedes-Maybach! Dá sa tomu vôbec veriť, že až desatina esiek sú Maybachy? Najväčšie odbytisko Maybach nachádza v Číne, v Rusku a v USA. Mercedes-Maybach, čoby vylepšená a vyšperkovaná limuzína triedy S, sa najnovšie predvedie aj na autosalóne v Ženeve už začiatkom marca.
„S dĺžkou 5 462 milimetrov a rázvorom kolies 3 365 milimetrov prekonáva vlajková loď modelovej palety značky Mercedes-Benz aj sedan Triedy S s dlhým rázvorom kolies v oboch rozmeroch o 20 centimetrov.“ uvádza Mercedes vo svojej tlačovej správe. Pre Maybach typické dvojfarebné lakovanie karosérie možno získať v 9 kombináciách a jednou z možností aj vybaviť karosériu dvojitou vrstvou bezfarebného laku, ktorý umocňuje dojem hĺbky a podľa slov výrobcu sa vyznačuje efektom klavírového laku. Čo je skoro neuveriteľné, že v manufaktúre Maybachu túto druhú vrstvu priehľadného laku aplikujú pracovníci ručne – vrátane medzileštenia. Maybach stojí na 20-palcových diskoch a maska chladiča zaujme úzkymi vertikálnymi pruhmi. Doteraz Mercedes využíval horizontálne rebrovanie, inováciou sa chce priblížiť k dva roky starému konceptu Mercedes-Maybach Vision 6.
Maybach ponúkne nadštandardnú personalizáciu, interiér by mal však už „v základe“ siahať na automobilový Olymp. Svojský charakter interiéru dodáva exkluzívne kožené čalúnenie a obloženia palubnej dosky. Najviac z komfortu a exkluzivity by však Maybach mal ponúkať až na zadných sedadlách, pretože práve na nich budú sedávať riaditelia, podnikatelia a štátnici, pre ktorých je tento luxusný automobil určený prednostne. Vzadu je prítomné aj núdzové tretie prostredné sedadlo, väčšinou však bude sklopené a poslúži ako široká lakťová opierka. Nový Mercedes-Maybach triedy S sa bude ponúkať v motorických verziách s osemvalcami a jedným 12-valcom, výkon bude minimálne 469 konských síl. Emisie CO2 síce dosahujú výrazne nadpriemerných hodnôt, avšak s takýmito motormi nemožno očakávať úrovne z Priusu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.