Celý test ABARTH 595 Competizione: Zážitok na prvom mieste

Vrčí, kope, trasie, buble, púta pozornosť. Jazdiť Abarth 595 Competizione je skrátka zážitok.
Vydané  Text: 

Susedia krútili hlavami, okoloidúci zazerali, pasažieri vzadu trpeli. A vodič? Ten celý unesený prežíval puristickú radosť z jazdy.

Test bol pôvodne publikovaný v magazíne Auto Motor a Šport 12/2017
Foto: Tomáš Kelement a Erik Stríž Má 17-palcové čiernočierne disky a žltý lak karosérie. Brzdy Brembo, tlmiče Koni a preplňovanie Honeywell Garrett. 595 Competizione nie je o výbere z rozumu a dokonca ani o dizajne. Pôvodná 500-ka je skôr imidžový nákupný vozík a taliansky Abarth do neho pridáva športové doplnky – vizuálne aj funkčné. Robia z neho skutočný športiak.

Vnútri sa tuningová spoločnosť naozaj snažila. Brúsená koža na volante a palubovke, každý jeden detail je pevný, nič nevŕzga, celkovo interiér pôsobí hodnotne a odolne. Nemožno obísť audiosystém, pod ktorý sa podpísala značka BeatsAudio. Zvuk je ohromujúci v celom svojom spektre. Interiér je malý, nepraktický a spracovaný tak, aby vás doslova obklopoval. Zadné sedadlá sú skôr doplnkovým batožinovým priestorom, keďže za nimi nájdete iba zopár litrov objemu.
Vysoké bočné vedenie sedadla vodiča núti držať kolená blízko pri sebe. Akýkoľvek dojem stiesnenosti však dokonale kompenzuje to, čo nasleduje po štarte motora. Už samotný štart nenechá nikoho chladným, po otočení kľúčikom žltý trpaslík zahučí silou Ferrari. Keď som toto auto štartoval, vždy o tom vedela celá štvrť. Zvuk sa ale nenesie z prednej časti s motorom, ale odzadu, kde je štvorica výfukov Record Monza.
Abarth ponúka skvelú dynamiku a okamžité reakcie na pokyny vodiča. Má 180 koní, ale na jednu konskú silu pripadá iba 5,8 kilogramu, preto 595 Competizione pôsobí oveľa výkonnejšie. Manuálna prevodovka je odstupňovaná tak, že v meste budete jazdiť prevažne na dvojke. Na našich nekvalitných cestách malé auto doslova lieta zo strany na stranu, na dobrom asfalte však 595-ka drží pevne a ostré zákruty vytáča bez najmenšej straty kontroly.
Abarth pôvodnú 500-ku vylepšil v detailoch, ale priam dramaticky. Predovšetkým 17-palcové disky kolies si zaslúžia pochvalu. 1,4-litrový štvorvalec je na pohľad malý, má však prekvapivú silu a pružnosť. Ak vám chvíľami príde život nudný a fádny, predajte byt alebo si vezmite druhú hypotéku a kúpte si Abarth 595 Competizione. Tento športový nákupný vozík za to stojí.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.