Porsche 911 Turbo S 4×4 ide na snehu do kopca bez problémov ako veľké SUV

Kto pochybuje o schopnostiach pohonu všetkých kolies od Porsche, ten by si mal pozrieť toto video. Nejde iba o jeho špičkové vizuálne prevedenie, ale najmä o to, že je na ňom zachytená 911 Turbo S, ako bez problémov zvláda jazdu hore zasneženým kopcom.
Vydané  Text: 

Porsche 911 Turbo S 4×4 na snehu (video)

911 Turbo S je aktuálne najsilnejšie kupé, aké môžete nakúpiť v showroome Porsche. Mohlo by sa zdať, že povesť legendárnej 911 je natoľko významná, že možno predčí samotné vlastnosti aktuálnej generácie, ale opak je pravdou.

911 sa vyvíjala vždy, hoci na prvý pohľad to tak vyzerať nemusí. Model ostáva verný svojmu východziemu dizajnu a práve vďaka tomu je tak ľahko identifikovateľný v záplave luxusných konkurentov. Porsche si skrátka nikto nepomýli s BMW, Bentley, Audi a žiadnym iným výrobcom. Porsche 911 Turbo S disponuje výkonom až 427 kW, ide teda o najsilnejšie kupé zo Zuffenhausenu. Medzičasom síce vďaka divízii Porsche Exclusive Manufakture vznikla špeciálna edícia 500 kusov s ešte o 20 kW vyšším výkonom a exkluzívnymi vizuálnymi doplnkami, kult 911 Turbo S je však nespochybniteľný.
Porsche 911 Turbo S 4×4 na snehu (video)
Najnovšie Porsche chcelo dokázať, že jeho pohon 4×4 nie je iba imidžovým a trendovým doplnkom, ale praktickou funkciou so schopnosťami zorientovať sa aj mimo kvalitných nemeckých asfaltov. 911 Turbo S prijalo výzvu (samozrejme, vopred precízne naplánovanú, zaznamenanú a potom zostrihanú) a vydalo sa na jazdu až na úplný vrch zasneženého kopca, po ktorom ešte v ten deň jazdili lyžiari. Vidieť nízke športové Porsche na takomto povrchu nie je každodennou záležitosťou, preto by ste video nižšie určite nemali prehliadnuť.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.