Úplne nový Hyundai Santa Fe spoznáme už v marci! Zrejme sa inšpiruje crossoverom Kona

Nová generácia Huyndai Santa Fe je už na spadnutie. Najnovšie správy hovoria o tom, že ju uvidíme už v marci na autosalóne v Ženeve.
Vydané  Text: 

Nová generácia Hyundai Santa Fe (2019)
**Z teasingového obrázka siluety nového Santa Fe môžeme odhadovať jeho dizajn. Veľké SUV bude aj naďalej robustné, od menšieho Tucsonu sa bude odlišovať masívnejším prevedením predných partií, ale aj odlišným zadkom, ktorý napovedá o väčšom vnútornom priestore**. Predné partie nám síce stále ostávajú skryté, ale môžeme pozorovať aspoň obrysy denných svetiel. Budú sa podobať na tie, ktoré Hyundai naštýloval do crossoveru Kona? Myslíme si, že áno, ale správne by bolo aj tvrdenie, že sa z tohto uhla pohľadu podobá na vozidlá značky Audi. Keď sa na tvary pozrieme lepšie, uvedomujeme si, že podobnosť s dizajnom Audi skutočne bije do očí.
Nová generácia Hyundai Santa Fe (2019) verzus Audi Q8 (2019)
Kurióznou funkciou, ktorou bude nové Santa Fe vybavené, je tá s názvom Rear Occupant Alert. Ak vám nič nehovorí, vedzte, že ani nemá odkiaľ, ide o vôbec prvé použitie takejto technológie. Jej úlohou je informovať vodiča o tom, že na zadnom sedadle nechal pasažiera – teda napríklad dieťa.
Nová generácia Hyundai Santa Fe (2019)
Môže sa to zdať ako hlúpa a zbytočná funkcia, avšak vo svetle nedávnych udalostí, kedy rodičia zabudli vlastné deti v rozhorúčených autách, prítomnosť takejto technológie schvaľujeme. Ak je možné aspoň malým pričinením prispieť k vyššej bezpečnosti, nech to automobilky robia. Nová generácia Santa Fe bude mať tri rady sedadiel, variant s dvomi radmi bude Hyundai nazývať Santa Fe Sport. Hyundai Santa Fe s modelovým rokom 2019 sa predstaví 6. marca 2018 na autosalóne v Ženeve, do predaja by sa mohol dostať ešte v druhej polovici tohto roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.