Mitsubishi priznalo problém, v ASX sa môžu počas jazdy otvoriť dvere.

Prebieha zvolávacia akcia, ktorá má odstrániť problém so zámkom dverí.
Vydané  Text: 

Japonské autá sú v otázke kvality veľmi podobné tým nemeckým. Vyznačujú sa vysokou spoľahlivosťou, z čoho sa stal už akýsi stereotyp. Neznamená to však, že by boli stopercentne bezporuchové. Najnovšie značka Mitsubishi odhalila možný problém s poistkou zámku dverí, ktorá by pri vysokých teplotách mohla zlyhať. Eventuálny scenár poruchy v praxi zahŕňa aj možnosť otvorenia dverí počas jazdy, čo síce nemuselo byť priamym ohrozením pre vodiča a pasažiera (tí by mali byť vždy pripútaní), ale predstavuje vážne riziko aj tak. Mitsubishi zámky v dotknutých automobiloch vymení v rámci zvolávacej akcie. V Poľsku už kampaň na navštívenie servisu prebieha a týka sa takmer 1500 kusov automobilov Mitsubishi ASX. Očakávame, že sa zvolávacia akcia dotkne aj slovenských zákazníkov, v takom prípade ich však bude jednotlivo informovať poverený servis. Zvolávacie akcie sa zvyčajne nezverejňujú a verejnosť mimo zákazníckej komunity sa o nich dozvedá skôr náhodou. Na Slovensku v priebehu roka 2017 značka Mitsubishi predala celkovo 1249 nových vozidiel a získala 1,3% trhový podiel.

Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: Spoľahlivá opora

František Bizoň, 12.07.2017

Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.



Mitsubishi ASX prešlo omladzovacou kúrou, ktorá ho ešte viac zatraktívnila. Teraz má dizajnovú identitu značky, nazvanú Dynamic Shield. Patria k tomu chrómované lišty pod prednými svetlami na novom prednom nárazníku, ktorý je mohutnejší a spolu s chladičovou mriežkou auto predĺžil. Karoséria má teda dĺžku 4 355 milimetrov (+60 mm), rázvor osí kolies ostal bez zmeny, 2 670 mm. Proporčne je dobre navrhnutá, po obvode blatníkov a prahov chránená čiernym plastom.
Kompaktné SUV ponúka dobre odhlučnený vzdušný interiér s pohodlím pre vodiča i spolujazdca vďaka výraznejšiemu tvarovaniu sedadiel s dobrou bočnou oporou. Testované ASX s najvyšším stupňom výbavy Intense+ to malo efektne doplnené kvalitným čiernym čalúnením s červenými vzormi a červeným prešívaním. Výpočet imidžových prvkov dopĺňajú športové hliníkové pedále, kožený poťah volantu a hlavice radiacej páky, chrómované rámiky a tiež tzv. klavírny lak na mnohých miestach interiéru. Neprehliadnuteľné to je najmä na multifunkčnom volante, ktorý má výborne vyformovaný veniec a je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo.
Pre štandardného pasažiera s výškou do 185 cm má Mitsubishi ASX slušný priestor aj na zadných sedadlách delených v pomere 60 : 40. Komfort tam zvyšuje stredová lakťová opierka. Podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou je pýchou modelu už od jeho uvedenia v roku 2010. Naše ASX nemalo k dispozícii pripojiteľný pohon všetkých kolies, ale o 10 mm (190 mm) vyššiu svetlú výšku. Ani nám nechýbal, lebo benzínový štvorvalec 1.6 MIVEC bol spriahnutý „len“ s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Absenciu šiesteho prevodového stupňa sme, s výnimkou jazdy po diaľnici, nevnímali. Motor s výkonom 86 kW (117 k) totiž ochotne plnil nároky aj na často prerušovanú jazdu po meste a svižný presun po okresných cestách do rýchlosti zhruba 100 km/h. To všetko pri chvályhodnej priemernej spotrebe okolo 6,5 litra, čo je menej, ako udáva výrobca. Naopak, spotreba benzínu nám stúpla priemerne o liter pri dlhšom držaní diaľničného tempa. Výška karosérie (1 640 mm) skrátka potvrdzovala zvýšený aerodynamický odpor a vtedy oná „šestka“ prevodovke chýbala. Vynovené Mitsubishi ASX má potenciál prekonať na Slovensku hranicu 1 000 predaných kusov (vlani takmer 800) a robiť radosť majiteľom i značke, ktorá toho za uplynulých úspešných 100 rokov veľa dokázala.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Autopriemysel

Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.
  • Autosalón v Ženeve 2024 naživo

    Všetko o novej Dacii Spring: Najlacnejší elektromobil prešiel výraznými zmenami. Pre firmy má skvelú funkciu navyše

  • Očakávame, že nová Dacia Spring bude aj naďalej veľmi atraktívna pre nákupcov firemných vozových parkov. Zostáva najlacnejším elektromobilom na európskom trhu.

     Prvýkrát ponúka obojsmerné nabíjanie V2L. To môže byť zaujímavé pre firmy, ktoré potrebujú mať počas prepravy tovarov napájanú chladničku alebo iné elektrické spotrebiče. Autorom našich fotografií je Rudolf Banecký.