Mitsubishi priznalo problém, v ASX sa môžu počas jazdy otvoriť dvere.
Prebieha zvolávacia akcia, ktorá má odstrániť problém so zámkom dverí.
Vydané Text: Redakcia
Japonské autá sú v otázke kvality veľmi podobné tým nemeckým. Vyznačujú sa vysokou spoľahlivosťou, z čoho sa stal už akýsi stereotyp. Neznamená to však, že by boli stopercentne bezporuchové.
Najnovšie značka Mitsubishi odhalila možný problém s poistkou zámku dverí, ktorá by pri vysokých teplotách mohla zlyhať. Eventuálny scenár poruchy v praxi zahŕňa aj možnosť otvorenia dverí počas jazdy, čo síce nemuselo byť priamym ohrozením pre vodiča a pasažiera (tí by mali byť vždy pripútaní), ale predstavuje vážne riziko aj tak.
Mitsubishi zámky v dotknutých automobiloch vymení v rámci zvolávacej akcie.
V Poľsku už kampaň na navštívenie servisu prebieha a týka sa takmer 1500 kusov automobilov Mitsubishi ASX. Očakávame, že sa zvolávacia akcia dotkne aj slovenských zákazníkov, v takom prípade ich však bude jednotlivo informovať poverený servis. Zvolávacie akcie sa zvyčajne nezverejňujú a verejnosť mimo zákazníckej komunity sa o nich dozvedá skôr náhodou.
Na Slovensku v priebehu roka 2017 značka Mitsubishi predala celkovo 1249 nových vozidiel a získala 1,3% trhový podiel.
Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: Spoľahlivá opora
František Bizoň, 12.07.2017Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.
Mitsubishi ASX prešlo omladzovacou kúrou, ktorá ho ešte viac zatraktívnila. Teraz má dizajnovú identitu značky, nazvanú Dynamic Shield. Patria k tomu chrómované lišty pod prednými svetlami na novom prednom nárazníku, ktorý je mohutnejší a spolu s chladičovou mriežkou auto predĺžil. Karoséria má teda dĺžku 4 355 milimetrov (+60 mm), rázvor osí kolies ostal bez zmeny, 2 670 mm. Proporčne je dobre navrhnutá, po obvode blatníkov a prahov chránená čiernym plastom.
Kompaktné SUV ponúka dobre odhlučnený vzdušný interiér s pohodlím pre vodiča i spolujazdca vďaka výraznejšiemu tvarovaniu sedadiel s dobrou bočnou oporou. Testované ASX s najvyšším stupňom výbavy Intense+ to malo efektne doplnené kvalitným čiernym čalúnením s červenými vzormi a červeným prešívaním. Výpočet imidžových prvkov dopĺňajú športové hliníkové pedále, kožený poťah volantu a hlavice radiacej páky, chrómované rámiky a tiež tzv. klavírny lak na mnohých miestach interiéru. Neprehliadnuteľné to je najmä na multifunkčnom volante, ktorý má výborne vyformovaný veniec a je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo.
Pre štandardného pasažiera s výškou do 185 cm má Mitsubishi ASX slušný priestor aj na zadných sedadlách delených v pomere 60 : 40. Komfort tam zvyšuje stredová lakťová opierka.
Podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou je pýchou modelu už od jeho uvedenia v roku 2010. Naše ASX nemalo k dispozícii pripojiteľný pohon všetkých kolies, ale o 10 mm (190 mm) vyššiu svetlú výšku. Ani nám nechýbal, lebo benzínový štvorvalec 1.6 MIVEC bol spriahnutý „len“ s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Absenciu šiesteho prevodového stupňa sme, s výnimkou jazdy po diaľnici, nevnímali. Motor s výkonom 86 kW (117 k) totiž ochotne plnil nároky aj na často prerušovanú jazdu po meste a svižný presun po okresných cestách do rýchlosti zhruba 100 km/h. To všetko pri chvályhodnej priemernej spotrebe okolo 6,5 litra, čo je menej, ako udáva výrobca. Naopak, spotreba benzínu nám stúpla priemerne o liter pri dlhšom držaní diaľničného tempa. Výška karosérie (1 640 mm) skrátka potvrdzovala zvýšený aerodynamický odpor a vtedy oná „šestka“ prevodovke chýbala.
Vynovené Mitsubishi ASX má potenciál prekonať na Slovensku hranicu 1 000 predaných kusov (vlani takmer 800) a robiť radosť majiteľom i značke, ktorá toho za uplynulých úspešných 100 rokov veľa dokázala.