Test Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: Spoľahlivá opora

Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.
Vydané  Text: 
Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport – Slovensko (foto: PANER)

Rok 2017 je pre Mitsubishi v znamení osláv 100. výročia značky. Popri spomienkach na prelomové modely histórie žije značka aktuálnymi oporami jej predajných úspechov. Patrí k nim aj model ASX, ktorý sme testovali s benzínovým motorom 1.6 MIVEC.

Mitsubishi ASX prešlo omladzovacou kúrou, ktorá ho ešte viac zatraktívnila. Teraz má dizajnovú identitu značky, nazvanú Dynamic Shield. Patria k tomu chrómované lišty pod prednými svetlami na novom prednom nárazníku, ktorý je mohutnejší a spolu s chladičovou mriežkou auto predĺžil. Karoséria má teda dĺžku 4 355 milimetrov (+60 mm), rázvor osí kolies ostal bez zmeny, 2 670 mm. Proporčne je dobre navrhnutá, po obvode blatníkov a prahov chránená čiernym plastom. Kompaktné SUV ponúka dobre odhlučnený vzdušný interiér s pohodlím pre vodiča i spolujazdca vďaka výraznejšiemu tvarovaniu sedadiel s dobrou bočnou oporou. Testované ASX s najvyšším stupňom výbavy Intense+ to malo efektne doplnené kvalitným čiernym čalúnením s červenými vzormi a červeným prešívaním. Výpočet imidžových prvkov dopĺňajú športové hliníkové pedále, kožený poťah volantu a hlavice radiacej páky, chrómované rámiky a tiež tzv. klavírny lak na mnohých miestach interiéru. Neprehliadnuteľné to je najmä na multifunkčnom volante, ktorý má výborne vyformovaný veniec a je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo. Pre štandardného pasažiera s výškou do 185 cm má Mitsubishi ASX slušný priestor aj na zadných sedadlách delených v pomere 60 : 40. Komfort tam zvyšuje stredová lakťová opierka.
Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport – Slovensko (foto: PANER)

Podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou je pýchou modelu už od jeho uvedenia v roku 2010. Naše ASX nemalo k dispozícii pripojiteľný pohon všetkých kolies, ale o 10 mm (190 mm) vyššiu svetlú výšku. Ani nám nechýbal, lebo benzínový štvorvalec 1.6 MIVEC bol spriahnutý „len“ s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Absenciu šiesteho prevodového stupňa sme, s výnimkou jazdy po diaľnici, nevnímali. Motor s výkonom 86 kW (117 k) totiž ochotne plnil nároky aj na často prerušovanú jazdu po meste a svižný presun po okresných cestách do rýchlosti zhruba 100 km/h. To všetko pri chvályhodnej priemernej spotrebe okolo 6,5 litra, čo je menej, ako udáva výrobca. Naopak, spotreba benzínu nám stúpla priemerne o liter pri dlhšom držaní diaľničného tempa. Výška karosérie (1 640 mm) skrátka potvrdzovala zvýšený aerodynamický odpor a vtedy oná „šestka“ prevodovke chýbala. Vynovené Mitsubishi ASX má potenciál prekonať na Slovensku hranicu 1 000 predaných kusov (vlani takmer 800) a robiť radosť majiteľom i značke, ktorá toho za uplynulých úspešných 100 rokov veľa dokázala.
Mitsubishi ASX (2017) v redakčnom teste Auto Motor a Šport – Slovensko (foto: PANER)

TECHNICKÉ ÚDAJE | MITSUBISHI ASX 1.6 MIVEC

**Motor** preplň. naftový R4, 1 560 cm3 **Výkon** 86 kW (117 k) pri 6 000 ot./min. **Krútiaci moment** 154 Nm pri 4 000 ot./min. **Pohon a podvozok**: Päťstupňová mechanická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu nezávislé zavesenie McPherson so stabilizátorom, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. **Pneumatiky** 225/55 R 18. **Batožinový priestor** 419 / 1 219 dm3 **Rozmery**: 4 355 × 1 810 × 1 640 mm, rázvor 2 670 mm, **pohotovostná/celková hmotnosť** 1 335 / 1 870 kg, objem nádrže 63 l. **Najvyššia rýchlosť** 183 km/h **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 11,5 s **Spotreba** 6,9/4,9/5,7 l/100 km **Emisie CO2** 131 g/km **Cena/testované vozidlo** 19 500 € / 20 210 € **Konkurenti**: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.