Čínska značka Byton ukáže vlastné auto s displejom na volante

Kam potom natlačí airbag?
Vydané  Text: 

Automobilová značka Byton je pre nás veľkou neznámou. Čínsky kapitál pochádza od niektorého z veľkých hráčov autopriemyslu, spoločnosť sa na svojej webovej stránke prezentuje ako startup. Startup, ktorý začína hneď so šiestimi pobočkami po celom svete, od domáceho čínskeho Nanjingu, cez Peking, Šanghaj, Hong Kong, Mníchov až po kalifornskú Santa Claru. Pekný začiatok nového biznisu v odvetví, ktoré tak významne regulované.

Značka Byton si kladie za cieľ nielen vyrábať automobily, ale určitým spôsobom ovplyvňovať život svojich klientov. Podľa vlastných slov bude spoločnosť transformovať automobily a dopravu na miesta, v ktorých budete radi počítať každú strávenú minútu. Za jednu z priorít považuje konektivitu automobilov k 4G a 5G sieti a obhajuje ju tým, že denne strávime aj 90 minút sedením v takmer 1,2 miliardách automobilov (keby žili v okolí Bratislavy, ten čas by sa veru natiahol…).
Značka formálne **vznikla 7. septembra 2017** a predstavila sa ako spoločnosť, ktorej úlohou je v prvom rade zlepšovať životy ľudí. Pekný cieľ, avšak to, čo nás bude zaujímať väčšmi, sú jej samotné automobily. Tie nateraz nevyzerajú vôbec zle, hoci z nich poznáme iba interiér a siluetu karosérie. Silueta automobilu, ktorý Byton plánuje previesť už 7. januára 2018 **na technologickom veľtrhu CES**, napovedá o jeho zaradení medzi crossovery. Kompaktné SUV-čka (alebo ak chcete zvýšené hatchbacky) sú v kurze a nejaký ten čas ešte budú, dá sa na nich stavať aj budúcnosť celej jednej automobilovej značky. Pripravovaný koncept sa zatiaľ ukazuje iba v detailoch a mysterióznych vizualizáciách. Na nich je však pôsobivý a pôsobí presvedčivo, reálne. Profil crossoveru pripomína napríklad také Maserati Levante, dopĺňajú ho **full LED svetlomety s polygónovou grafikou** a vo videu sa nezabudlo ani upozornenie na vonkajšie kamery. Prvé koncepčné vozidlo od Bytonu má byť plne autonómne, vždy pripojené na internet, supermoderné. A zadné sedadlá sa budú otáčať tak, ako sme to videli v koncepčnom vozidle od značky Adient. Obzvlášť púvavý je rozmerný displej rozprestierajúci sa na celej palubovke, výrobca ho nazýva **Shared Experience Display**. Jeho použitie by teda malo byť širokospektrálne a pre pasažierov by malo predstavovať vstupné okno do sveta sociálnych sietí, zábavy, práce a vôbec všetkého, čo vás napadne počas cestovania. Mimoriadne dobre tento displej so svojimi doplnkovými technológiami vyzerá, keď ho pasažieri na videu ovládajú pomocou gest (4:40). Aj napriek zmienenej samojazdiacej technológií je koncept od Bytonu vybavený štandardným volantom a dvojicou pedálov. Chýbajú mu páčky za volantom, ktorými by sa aktivovali smerové svetlá alebo stierače. Predná časť interiéru sa pre svoj minimalizmus podobá na ten v Tesla Model 3, ktorý tú jednoduchosť dotiahol až takmer k absurdnosti.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?