Suzuki si v Japonsku dovolí predávať čokoľvek, aj takýto Xbee

Mestský crossover s ambíciami prekonávať mierny terén Suzuki uvádza do predaja v Japonsku, ale radi by sme ho videli aj u nás. Kompaktné SUV s pohon všetkých štyroch kolies by v Európe mohlo znamenať hotovú revolúciu.
Vydané  Text: 

Prevtelenie Jimnyho? Či Ignisu?

Asi každý fanúšik offroadu vie oceniť historický prínos a charakter automobilu Suzuki Jimny. Tento skvostný puristický stroj do terénu si nachádza verných fanúšikov aj dnes, hoci za roky neprešiel zdanlivo žiadnym vývojom. Jimny dnes na internete kúpite za necelých 3000 eur, strop za modely z roku 2015 dosahujú vyše 11-tisíc eur, za nový kus od importéra zaplatíte minimálne 14 990 €, pričom v tejto cene máte manuálnu prevodovku, pohon všetkých štyroch kolies a metalízu. Za verziu s automatickou prevodovkou zaplatíte 17 290 €.

X ako Cross

Na základoch Jimnyho a s výraznou inšpiráciou od najnovšieho Ignisu prichádza model Xbee, ktorého názov chce výrobca vyslovovať ako „crossbee“. Naznačuje tým, že vozidlo zvládne pohyb v teréne, hoci je prednostne určené do mestského prostredia. Pod kapotou malého SUV-čka sa nachádza litrový motor s priamym vstrekovaním, preplňovaním a doplnkovým elektrickým pohonom – Xbee je teda hybrid.
Xbee ponúkne pohon všetkých štyroch kolies ako súčasť príplatkovej výbavy, vtedy obsiahne aj voľbu jazdných režimov Sport a Snow. Grip Control umožní rozjazd a jazdu na blate a iných nepriaznivých povrchoch a vďaka funkcii Hill Descent Control automobil automaticky udržiava rýchlosť 7 km/h pri zjazde z kopca.
Cena tohto pútavého crossoveru/kompaktného SUV je v Japonsku 1 765 800 jenov, v prepočte 13 111 eur, predáva sa od Vianoc. Pre zákazníkov, ktorí chcú viac ako základ, je pripravená lepšie vybavená verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a cenou 15 933 eur.





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?