Bentley pripravuje nové lacné Bentaygy. Menia Briti stratégiu?

Bude pozícia najluxusnejšieho SUV na svete ohrozená? Bentley pripravuje nové verzie modelu Bentayga, paradoxne lacnejšie ako tie súčasné.
Vydané  Text: 

Bentley Bentayga debutoval hneď v najvyššej verzii so silným motorom 6.0 W12 pod kapotou. Neskôr sa k ponuke predajcov objavil dvojito preplňovaný naftový motor 4.0 V8 a v júli budúceho roka sa Bentayga poteší dvomi novými motorickými verziami.

O plánoch spoločnosti Bentley informoval ako prvý Auto, Motor und Sport, ktorého nemecká centrála má zvyčajne najlepšie informácie priamo od koncernu Volkswagen. Podľa týchto správ sa očakáva, že Bentayga obsiahne benzínový **4-litrový motor V8 s dvojitým preplňovaním**. Rovnaký motor nachádzame v Porsche Cayenne, kde ponúka výkon 550 koní a maximálny krútiaci moment až 770 Nm. Inžinieri zo Sant’Agata Bolognese sa snažili z tohto motora dostať ešte viac, pretože Lamborghini Urus sa môže pochváliť výkonom až 650 koní a 850 Nm krútiaceho momentu.
**Bentayga V8 bude oveľa lacnejšie ako W12**, takže by sme mali očakávať podobnú silu ako v Cayenne. Použitie motora typu V8 nespôsobí Bentley žiadne problémy – veď Bentayga, rovnako ako Cayenne a Urus, stojí na platforme MLB, Briti preto budú mať možnosť využiť skúsenosti kolegov z koncernu. Okamžite po debute verzie V8 bude Bentley tiež uvádzať aj **plug-in hybrid**. Vozidlo bude zdieľať pohon s novým modelom Panamera 4 E-Hybrid, čo znamená, že kombinované sily **2,9-litrovej V6** dodajú do pohonného systému približne **462 koní** a maximálny krútiaci moment **700 Nm**. Panamera Hybrid dokáže jazdiť do 50 km na výlučne elektrický pohon, pri vozidle s rozmermi Bentaygy očakávame rovnaké alebo o niečo nižšie číslo. Teda aká je odpoveď na otázku, či Briti menia stratégiu? Nie, nemenia, uvedenie cenovo o kúsok dostupnejšieho modelu Bentayga je prirodzeným vývojom, nie poľavením z kvality a prémiovosti.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?