Sviatočné vlaky na východ Slovenska sú už obsadené, alternatívou je aj carpooling za pár eur

Vlaky zažívajú počas sviatkov mimoriadny nápor, ľudia pred sviatkami cestujú prevažne zo západu na východ. Jednou z alternatív môže byť aj takzvané zdieľanie jázd autom.
Vydané  Text: 

Vlaková stanica Košice (foto: ŽSR)
Pred vianočnými sviatkami ľudia masovo cestujú zo západu na východ a po sviatkoch naspäť. Využívajú pritom vlaky, ktoré práve vo sviatočnom období zažívajú najväčší nápor. Portál Teraz.sk informoval ešte predvčerom, že piatkové a sobotné vlakové spojenia InterCity (IC) a rýchliky medzi Bratislavou a stredom a východom krajiny sú už vypredané. Ako uvádza ZSSK pre Teraz.sk, „dopravca pritom vo vianočnom období vypraví štyri mimoriadne rýchliky na trase Bratislava – Žilina – Košice. Zároveň na tejto najfrekventovanejšej trati posilní aj 35 vybraných InterCity vlakov o 75 vozňov druhej triedy. Okrem toho okolo Vianoc, Nového roka a sviatku Troch kráľov vypraví 22 posilových vlakov rôznych kategórií.“ Aj keď platí, že väčšina spojov nie je povinne miestenková, pred plánovanou cestou na dlhú vzdialenosť je rozumné vždy si rezervovať miestenku s dostatočným predstihom. Vyhnete sa tak situácii, že uviaznete na vlakovej stanici alebo celú niekoľkohodinovú cestu absolvujete postojačky na chodbe vlaku.

Zdieľanie jázd za pár eur

Alternatívou k cestovaniu vlakom je osobná automobilová doprava alebo autobusy. Ak nemáte vlastné auto alebo si nemáte kde nejaké požičať, máte stále možnosť využiť niektorú z moderných služieb car-poolingu, teda zdieľanie jazdy. Na Slovensku funguje napríklad služba BlaBlaCar. Na webovej stránke BlaBlaCar sme zadali dopyt pre jazdu medzi Bratislavou a Košicami v sobotu 23.12.2017, teda deň pred Vianocami. V ponuke služby sa objavuje ešte osem ponúk, čo je v podstate priestor pre 24 ľudí, ak počítame, že sa okrem vodiča do jedného auta vojde ešte trojica pasažierov.
BlaBlaCar - ponuky pre dopyt na cestu z Bratislavy do Košíc pre sobotu 23.12.2017
Priemerná cena takejto cesty je 13 až 15 eur, čo je pomerne dobrá alternatíva k vlakovému spojeniu. Musíte však akceptovať blízkosť iných cestujúcich a fakt, že cesta bude trvať o niečo dlhšie.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.