Porsche rozbehlo úplne nový biznis – a nemáte šancu uhádnuť aký!

S vôňou benzínu to nemá spoločné nič – dokonca si to dokonale odporuje!
Vydané  Text: 

Porsche sa dnes okrem áut orientuje aj vo svete hodiniek, módnych doplnkov, svoju značku prepožičiava hračkám, elektronike, kozmetike, reklamným predmetom… toto je ale niečo celkom odlišné. Je to jeden z biznisov, ktoré má nemecké Porsche a robí to tak, aby podporila svoj plán trvalej udržateľnosti. Porsche vyrába med. Med, ktorý môžete nalievať do čaju, použiť na pečenie alebo na čokoľvek iné, hoci aj ako pleťovú masku na tvár (vraj to robia ženské). Kvetový med vyrába až 1,5 miliónov včiel kdesi v Lipsku.
Med Turbienchen od Porsche Leipzig
Ide o prémiovú značku medu, jej názov je Turbienchen. Napriek tomu, že 25 včelích kolónií bolo zriadených až v máji 2017, vyrábali už okolo 400 kilogramov medu, ktorý sa predáva v obchodnom stredisku zákazníckeho centra Porsche Leipzig. Jedna fľaška medu stojí 8 eur, respektíve 6 eur pre zamestnancov Porsche.
Med Turbienchen od Porsche Leipzig
Projekt výroby a predaja medu je najnovšou zo série environmentálnych iniciatív v Porsche Leipzig, ktorá v okolí off-road oblasti v Lipsku narazila na celú prírodnú rezerváciu. V roku 2002 spoločnosť založila kolónie poníkov a turov divých v oblasti s rozlohou 132 hektárov, pričom dnes v nej žijú ďalšie voľne žijúce zvieratá, ako sú vtáky, jelene a zajace, ktoré sa do rezervácie dostali prirodzene bez iniciatívy človeka. Gerd Rupp, predseda predstavenstva spoločnosti Porsche Leipzig, tvrdí, že aj keď sú včely v zimnom období nečinné a zazimované, projekt bol taký úspešný, že bude pokračovať aj v roku 2018.
Med Turbienchen od Porsche Leipzig







Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.