LAMBORGHINI URUS OFICIÁLNE: Na stovke za 3,8 sekundy a kufrom zahanbí aj Octaviu!

Najdôležitejší model značky je konečne tu!
Vydané  Text: 

Ako každá automobilka, aj Lamborghini žije z peňazí. Vývoj superšportov je však veľmi nákladný, a keďže ide zväčša o nepraktické autá, jedinými zákazníkmi sú deti saudskoarabských ropných magnátov, futbalisti a raperi s poruchou osobnosti, ktorí sa potrebujú občas ukázať. S cieľom zaujať širšiu skupinu zákazníkov, automobilka Lamborghini predstavila úplne nové SUV s názvom Urus. Vozidlo má zaujať predovšetkým bohatých zákazníkov na čínskom a americkom trhu, no dostupné bude aj v Európe. Urus je postavený na platforme MLB, ktorú využívajú Porsche Cayenne či Bentley Bentayga. Rovnaký základ dostane aj nová generácia Volkswagenu Touareg.
Aj keď je dizajn subjektívnou záležitosťou, nám sa nový Urus páči. Za obzvlášť zaujímavú považujeme hranatú zadnú časť s úzkymi svetlometmi a masívnym nárazníkom. Pompézny je tiež interiér. Nechýbajú luxusné materiály a tvary palubnej dosky odkazujú na iné modely značky. Batožinový priestor ponúkne až 616 litrov. Auto váži 2,2 tony, no vďaka preplňovanému štvorlitrovému osemvalcu s výkonom 478 kW a krútiacim momentom 850 Nm, dokáže Urus zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a uháňať maximálnou rýchlosťou 306 km/h. Aj napriek hmotnosti a brutálnemu výkonu, ide o najúspornejšie Lamborghini na svete. Vďaka osemstupňovej automatickej prevodovke a odpájaniu štyroch valcov, dokáže novinka jazdiť „len“ za 12,7 l/100 km.
Štandardné rozloženie výkonu je 40:60 v prospech zadnej nápravy. Podľa dostupnej trakcie bude krútiaci moment rozdelený na jednotlivé kolesá prostredníctvom systému aktívnych elektronických diferenciálov. Vo výbave nechýbajú ani karbón-keramické brzdy, adaptívne tlmiče či natáčanie zadných kolies. Vzduchové odpruženie bude schopné meniť svetlú výšku podvozka od 158 až do 248 mm v závislosti od jazdného režimu (cesta, blato, sneh, piesok či závodný okruh). Prvé sériové modely opustia taliansku fabriku v roku 2019. Potvrdená už je aj základná cena modelu, ktorá štartuje na 171 429 €.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?