V čom vidí budúcnosť Toyota? Na elektromobily zabudnite!

Budúcnosť nemusí byť jednofarebná!
Vydané  Text: 

Orientovať sa výhradne na elektromobily je tak trochu krátkozraké. Vývoj ide dopredu neskutočným tempom a s najväčšou pravdepodobnosťou ešte niekoľkokrát otočí smerovanie automobiliek.
Toyota si navyše myslí, že vo svete je miesto pre rôzne druhy alternatívnych pohonov. Tak ako aj dnes máme na výber medzi benzínom, naftou či plynom, v budúcnosti bude prebiehať súboj medzi elektromobilmi a palivovými článkami. Kým elektromobily sú podľa Toyoty vhodné do mesta, palivové články budú využívať väčšie vozidlá na dlhšie vzdialenosti. Vodíkové automobily však Japonci považujú za najideálnejšie. Proces tankovania totiž nie je dlhší ako pri spaľovacích autách, ponúknu 600 kilometrový dojazd a palivo je možné vyrobiť takmer z čohokoľvek, aj z exkrementov!
V súčasnosti má automobilka v ponuke jediný sériovo vyrábaný automobil na vodík s názvom Mirai (v preklade „budúcnosť“). Ten sa predáva len na niektorých trhoch, pretože vo svete je minimálna sieť čerpacích staníc. Krajiny sa totiž zameriavajú hlavne na elektromobilitu, na ktorú môžu uplatniť veľké množstvo dotácií. Cena vodíkových automobilov sa ale do roku 2025 má priblížiť hybridným automobilom, čím sa nepochybne zvýši záujem o tento druh pohonu a štáty ho tým pádom už nebudú môcť ignorovať. Čo si o palivových článkoch myslíte vy?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.