Opel s výkonom 260 koní schudol až 160 kg

Opel Insignia GSi je od druhej najvýkonnejšej Insignie ľahšia o 160 kg. Je to prakticky úplne iné auto.
Vydané  Text: 

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

Opel pripravil nový športový sedan Insignia, v prepracovanejšej verzii GSi bude tento mid-range ešte ostrejší, precíznejší na riadenie a s novým športovým charakterom. To znamená vytáčanie motora do vyšších otáčok, tuhší podvozok, 260 konských síl s preplňovaním.

Logo GSi znamená najsilnejšiu motorizáciu pre model Insignia a hoci je kladený apel a jej športový charakter, výraznejšie sa po vizuálnej stránke od štandardnej modelovej ponuky neodlíši. Modifikácie sú skôr decentné a všímať si ich budú predovšetkým priaznivci značky.

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

V interiéri budú vizuálne doplnky o logách GSi na sedadlách a v priestore kabíny, volante so skosenou spodnou časťou a hliníkových pedáloch.

Srdcom nového Insignia GSi bude v na IAA vo Frankfurte štvorvalec s dvojlitrovým zdvihovým objemom a vyššie zmieneným preplňovaním 260 konských síl a 400 Nm znie dobre, v primerane ťažkom vozidle dokážu spraviť veľký dojem. V porovnaní s Insignia OPC 2.8 V6 Turbo je Insignia GSi ľahšia až o 160 kilogramov.
Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

Aby Opel dosiahol optimálne rozloženie hmotností a síl, GSi bude vybavené pohon všetkých štyroch kolies s vektorovaním krútiaceho momentu, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a úplne novými športovo ladenými tlmičmi. Kratšie pružiny v porovnaní so štandardnou konfiguráciou znižujú vozidlo o 10 milimetrov.

4-piestové brzdy Brembo majú vpredu rozmer 345 mm.

Podvozok FlexRide s elektromechanickou platformou umožňuje voľbu jazdných režimov Standard, Tour a Sport, automobil je postavený na 20-palcových diskoch a osadený pneumatikami Michelin Pilot.

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?