Opel s výkonom 260 koní schudol až 160 kg

Opel Insignia GSi je od druhej najvýkonnejšej Insignie ľahšia o 160 kg. Je to prakticky úplne iné auto.
Vydané  Text: 
Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

Opel pripravil nový športový sedan Insignia, v prepracovanejšej verzii GSi bude tento mid-range ešte ostrejší, precíznejší na riadenie a s novým športovým charakterom. To znamená vytáčanie motora do vyšších otáčok, tuhší podvozok, 260 konských síl s preplňovaním.

Logo GSi znamená najsilnejšiu motorizáciu pre model Insignia a hoci je kladený apel a jej športový charakter, výraznejšie sa po vizuálnej stránke od štandardnej modelovej ponuky neodlíši. Modifikácie sú skôr decentné a všímať si ich budú predovšetkým priaznivci značky.

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

V interiéri budú vizuálne doplnky o logách GSi na sedadlách a v priestore kabíny, volante so skosenou spodnou časťou a hliníkových pedáloch.

Srdcom nového Insignia GSi bude v na IAA vo Frankfurte štvorvalec s dvojlitrovým zdvihovým objemom a vyššie zmieneným preplňovaním 260 konských síl a 400 Nm znie dobre, v primerane ťažkom vozidle dokážu spraviť veľký dojem. V porovnaní s Insignia OPC 2.8 V6 Turbo je Insignia GSi ľahšia až o 160 kilogramov.
Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)

Aby Opel dosiahol optimálne rozloženie hmotností a síl, GSi bude vybavené pohon všetkých štyroch kolies s vektorovaním krútiaceho momentu, 8-stupňovou automatickou prevodovkou a úplne novými športovo ladenými tlmičmi. Kratšie pružiny v porovnaní so štandardnou konfiguráciou znižujú vozidlo o 10 milimetrov.

4-piestové brzdy Brembo majú vpredu rozmer 345 mm.

Podvozok FlexRide s elektromechanickou platformou umožňuje voľbu jazdných režimov Standard, Tour a Sport, automobil je postavený na 20-palcových diskoch a osadený pneumatikami Michelin Pilot.

Opel Insignia GSi s výkonom 260 koní a podvozkom FlexiRide (Oficiálna fotografia)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.