Mercedes-Benz triedy X: Fotografie, video a kľúčové vlastnosti

5,3-metrový pick-up bude v predaji aj s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou, cena nebude vôbec uletená.
Vydané  Text: 



Šesť rokov spolupráce značiek Mercedes-Benz a Nissan-Renault vyústilo v doteraz najväčší spoločný projekt – triedu X. Novinka od Mercedesu stavia na modeloch Nissan Navara a na budúcom Renaulte Alaskan, vizuálne vvšak najviac pripomína modelovú triedu GLS.

Luxusné pick-upy sú kuriozitou a Mercedes X by mohol byť avantgardou úplne nového trendu v autopriemysle. Od Navary či iných podobných automobilov sa bude líšiť predovšetkým luxusným interiérom a exkluzívnym zovňajškom.



Rozmery: 5,34 × 1,92 × 1,82 m
Rázvor: 3,15 m
Svetlá výška: 20,2 cm
Veľkosť nakladacej plochy: 158,7 × 156,0 × 474,0 cm
Max. zaťaženie: 1042 kg
Max. hmotnosť na ťahanie: 3,5 tony

Pod masívnou a takmer dva metre širokou kapotou X220d bude pracovať preplňovaný naftový agregát s objemom 2,3 litra a maximálnym výkonom priaznivých 120 kW, biturbo X250d ponúkne výkon až na úrovni 140 kW. Zaujímavosťou je, že aj pick-up s dĺžkou 5340 mm a schopnosťou ťahať náklad s hmotnosťou 3,5 tony (to je napríklad trailer s tromi koňmi alebo osemmetrová jachta) bude v predaji s benzínovými motormi. Myslite si o tom čokoľvek, ale benzínový štvorvalec X220 s výkonom 122 kW bude pod kapotou pracovať tiež, určený však bude predovšetkým pre Afriku a arabské krajiny. Vôbec najvýkonnejším agregátom bude X350d s výkonom 190 kW a krútiacim momentom 550 Nm.


Nemenej kuriózne je aj to, že sa veľký pick-up objaví v predaji nielen so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Trieda X sa štandardne ponúkne s pohonom zadných kolies, za príplatok s pohonom 4MATIC a s uzávierkou zadného diferenciálu.



Mercedes bude ako príplatkovú výbavu ponúkať širšiu paletu doplnkov, napríklad kryty nakladacieho priestoru. Predávať sa bude v Európe, na Blízkom východe, v Afrike, v Južnej Amerike a v Austrálii, ale v USA nie. Tam je vraj priveľká konkurencia, uvedenie na trh by mohlo skončiť fiaskom. Cena nebude vôbec tak vysoká, ako sme pôvodne očakávali – v Európe vraj štartuje na úrovni iba 37 294 eur vrátane dane. Predaje sa spustia ešte koncom tohto roka a ak sa podarí, za jeho volant si prvýkrát sadneme už niekedy v októbri.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Redakčný špeciál

Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.  
  • Autopriemysel

    Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli

  • Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.

     Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami. 
  • Spravodajstvo

    Polícia ponúka prácu aj tento rok. Koľko zarobí poriadkový a dopravný policajt či IT expert?

  • Aktuálna ponuka práce v Policajnom zbore je pomerne pestrá, náborová kampaň pokračuje aj v tomto roku.

     Byť policajtom nie je práca pre každého, vyžaduje viac ako iba fyzickú zdatnosť.  Na svoje prídu aj IT špecialisti, hoci ponúkané mzdy možno považovať za nedostatočne konkurencieschopné.